לוגו אתר
חיפוש

אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב

אתחול המחשב (רי-סטארט) היא פעולה שכיחה שניתן לבצע בכל מחשב ואף במכשירים אלקטרוניים נוספים, כמו טלפונים ניידים למשל. מדובר בפעולה שימושית במיוחד שניתן לבצע בקלות והיא תסייע לנו בפתרון תקלות. לעיתים המחשב נכשל בביצוע הפעולה ויש לכך מספר סיבות אפשריות.

 

אתחול – מה זה בעצם אומר?

משמעות המונח אתחול היא כיבוי והדלקה מחדש של מכשיר מסוים. בעת ביצוע הפעולה, כלל המסמכים, הדפים והכרטיסיות הפתוחות ייעלמו, והמחשב יידלק ללא זכר לפעולות שקדמו לאתחול. האתחול מתבצע לרוב על מנת לתקן בעיות במחשב שלא מאפשרות את המשך השימוש באותו זמן, ולכן יש צורך בכיבוי והפעלת המחשב מחדש וחזרה לשלב שקדם לתקלה. כאשר גם ביצוע אתחול לא מצליח לפתור את התקלה, כדאי לפנות לטכנאי מחשבים מקצועי. למידע נוסף בנושא לחצו כאן.

 

כיצד ניתן לבצע אתחול?

פעמים רבות כאשר מחשב מגיע למצב של עומס יתר או תקיעה במערכת ההפעלה, הוא יבצע אתחול אוטומטי. ניתן לבצע אתחול גם על ידי המשתמש בלחיצה על כפתור ההפעלה בצג המחשב, ואז בלחיצה על אפשרות "הפעלה מחדש". במידה והתקלה במערכת ההפעלה חמורה והמחשב נמצא במצב של חוסר תגובה, ניתן גם לבצע אתחול באמצעות לחיצה על כפתור ההפעלה הפיזי.

משתמשים רבים אשר מגיעים ל"מבוי סתום" כתוצאה מתקלה במכשיר, חושבים שהדרך הטובה ביותר לבצע אתחול היא באמצעות ניתוק המכשיר מהחשמל, אך לא כך הדבר. ניתוק המכשיר מהחשמל טרם ביצוע כיבוי במערכת ההפעלה, עלול לגרום נזק למכשיר, ומומלץ להימנע מביצוע פעולה זו.

 

בעיות אתחול

כאשר מחשב נכשל בביצוע פעולת האתחול, מצב זה נקרא בעיית אתחול. ייתכן והמכשיר ייכשל בהפעלת המערכת מחדש או אף בכיבויה, ומצבים אלו נגרמים לרוב כתוצאה מבעיה בעדכון או תקלה באחד הרכיבים הפיזיים במכשיר. קיימים מקרים בהם התקלה נפתרת מעצמה, והמחשב פתאום חוזר לפעול, אך לרוב בעיה מסוג זה דורשת טיפול של טכנאי מחשבים מקצועי ,היות והתעסקות במערכת ההפעלה היא מסובכת במיוחד, וביצוע שינויים שלא לצורך עלול לפגוע בפעילות המכשיר לטווח הארוך.

 

כיצד למצוא טכנאי מחשבים מתאים

במהלך בחירת טכנאי מחשבים, עליכם לשקול מספר היבטים. ראשית, אסור להתפשר במקצועיות הטכנאי היות ורמת השירות שלו תשפיע רבות על תפקוד המחשב ותקבע אם המכשיר יזדקק לטיפולים נוספים ואת משך הפעילות שלו. בנוסף, חשוב לבחור טכנאי מחשבים הגון על מנת שיבצע את עבודתו בצורה מהימנה וידרוש מחיר הוגן.

גם הניסיון של טכנאי משפיע רבות על אופן תפקודו ועל ההיכרות שלו עם מגוון של בעיות ודרכי פעולה. ניתן למצוא טכנאי מחשבים בחיפוש מהיר באינטרנט וברשתות החברתיות, או להיעזר בהמלצה של חבר או קרוב משפחה שהיה מרוצה מהשירות של הטכנאי.

סיכום

אתחול היא פעולה שכל משתמש במחשב או טלפון סלולארי מכיר וככל הנראה ביצע כבר בעבר. היא הפכה לאינסטינקט אוטומטי של משתמשים רבים בכל פעם שהם נתקלים בבעיה, אך חשוב מאוד שלא לבצעה יותר מדי פעמים על מנת שלא להעמיס על המחשב יתר על המידה.

כפתור הפעלה

אולי יעניין אותך גם

הדברת חולדות ירוקות
בעלי מקצוע
הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה

קרא עוד »
דִירָה
בעלי מקצוע
מיהו מומחה פינוי דירה?

  בעולם המהיר של היום, שבו חיים עירוניים הם הנורמה, מגורים בדירות הפכו פופולריים יותר ויותר כך גם האחריות להבטיח את שלומם וביטחונם של דיירי

קרא עוד »
מהנדס אזרחי
בעלי מקצוע
מתי תזדקקו למהנדס אזרחי?

לאחרונה אנו שומעים על מהנדסים אזרחיים מכל כיוון. מקצוע מבוקש זה הובילה להתעניינות רבה בקרב אזרחים. בחרנו שלא להישאר אדישים לעניין, ויצאנו לבדוק מיהו מהנדס

קרא עוד »