לוגו אתר
חיפוש

איך לבחור את הדק שהכי מתאים לגינה שלכם

דק עץ הוא השדרוג המושלם לכל גינה.

בעזרתו, הגינה תהפוך ממקום שנחמד לצאת אליו לנשום אוויר לתצוגת אופנה של ממש.

כדאי לדעת כי ישנם מספר סוגי דקים הנבדלים זה מזה בתכונותיהם.

להלן נכיר את כלל הסוגים הנפוצים ונבין למי מתאים כל סוג.

 

דק איפאה

דק האיפאה הוא דק העשוי מעץ האיפאה הדרום אמריקאי. מדובר בעץ הגדל ביערות הגשם, מה שמעניק לו חוזק רב ועמידות בפני תנאי מזג אוויר קיצוניים. העץ, אף בצורתו הטבעית, יודע להתמודד עם חום ועם קור וכן עם לחות באחוזים גבוהים. מכיוון שכך, גם בניית דקים מעץ האיפאה נחשבת לעמידה ביותר.

גוון העץ הוא חום אדמדם. בניגוד לסוגי עצים אחרים, צבע העץ הוא חלק ולא משתנה מה שצרכנים רובים מוצאים כיתרון.

אם כן, לדק האיפאה יתרונות רבים. באופן הגיוני, גם מחירו בהתאם והוא נחשב לדק יקר יחסית. מכיוון שכך, הוא אינו מתאים לכל צרכן. כמו כן, ייתכן ואתם פחות מתחברים לגוון הכהה יחסית. משכך, אם אתם נכונים להשקיע סכום משמעותי בדק אמין ויפהפה, זהו הדק המושלם בשבילכם. במידה והאיכות לא שווה עבורכם כל מחיר וכן זהו לא הצבע המועדף עליכם, ייתכן שכדאי לכם לבחור באחד מהדקים הבאים.

 

דק אורן

דק פחות יקר וקצת פחות עמיד, הוא דק האורן. זהו הדק הנפוץ ביותר בארץ, מה שלא מפתיע במיוחד לאור היותו של עץ האורן העץ הנפוץ בישראל. עץ האורן אמנם חזק ועמיד מאוד, אך פחות מעץ האיפאה. משכך, דק האורן דורש תחזוקה רבה יותר והוא חשוף לפגיעות באירועי מזג אוויר קיצוני. במידה ואין לכם את הסכום הדרוש להשקעה בדק איפאה, דק האורן מומלץ במיוחד.

 

דק טיק

דק מעץ הטיק נחשב לעמיד, לא דורש תחזוקה רבה מידי ובעל מראה יוקרתי. מכיוון שכך, אם חפצכם לא בחמימות אלא ביוקרה, דק הטיק הוא המתאים ביותר בשבילכם. יש לציין שמחירו גבוה ממחיר דק האורן, כך שגם הוא מחייב השקעה כלכלית לא מבוטלת.

 

דק קומארו

גם דק הקומארו מקורו בעץ דרום אמריקאי בעל גוון ייחודי. בעוד שהאיפאה עמיד במיוחד הן מפני נזקי מים והן מפני נזקי שמש, עץ הקומארו פחות חסין לשמש וחשיפה ממושכת לשמש קופחת תפגע בצבע שלו. משכך, דק זה מומלץ במידה והדק שלכם יהיה מוצל ולא אם הדק חשוף כולו לשמש.

 

דק סינטטי

כיום, נפוצים יותר ויותר הדקים הסינטטיים. לדק הסינטטי שני יתרונות מרכזיים ביחס לדק העץ. ראשית, עלות החומרים הסינטטיים, איכותיים ככל שיהיו, אינה משתווה לעלות העץ. עץ הוא חומר גלם יקר והחלפתו בחומר סינטטי מוזילה עלויות. משכך, דק סינטטי זול יותר באופן משמעותי מדק מעץ.

שנית, הדק הסינטטי כמעט ולא דורש תחזוקה ביחס לדק העץ. גם דק העץ העמיד ביותר דורש שימון אחת לכמה זמן, חשוף למפגעי מזק אוויר ולדהיית צבע. זהו יתרון משמעותי של הדק הסינטטי על פני דק העץ.

 

לסיכום

הדקים נבדלים זה מזה בחומר ממנו עשוי העץ, מה שמשפיע על עמידות הדק ועל צבעו. בחרו דק במחיר שמתאים לכם, בצבע הרצוי וברמת העמידות המתאימה לכם ביחס למחיר. בהצלחה!

עץ מלא

 

אולי יעניין אותך גם

יועץ כיבוי אש
כללי
מה תפקידו של יועץ כיבוי אש?

בטיחות אש היא היבט בסיסי בתכנון ותחזוקה של מבנים, מאחר והיא נועדה לספק הגנה על חיי אדם ורכוש. בסביבות מורכבות, כגון מבנים מסחריים, מתקנים תעשייתיים

קרא עוד »
גרניט
כללי
השימושים בגרניט

גרניט הוא סלע מותמר קשה מאוד המורכב בעיקר מקוורץ, פלדספר ומיקה. הוא נחצב במחצבות ומעובד ללוחות וקוביות המשמשים בבנייה, פיסול ועיצוב פנים. גרניט הוא אחד

קרא עוד »