לוגו אתר
חיפוש

איך לבחור בעל מקצוע אמין ומקצועי לאיתור נזילות

במקרים של רטיבות ללא סיבה נראית לעין, סאונד של טפטוף רחוק אך ללא זיהוי מאיפה הוא מגיע נדרש להזמין בעל מקצוע למען איתור הנזילות ותיקונן.

איך מאתרים נזילות? מה השיטות המתקדמות לכך ואיך למצוא בעל מקצוע אמין שיספק את העבודה במחיר הוגן?

 

מתי צריך לאתר נזילה?

בעיות נזילה לפעמים נראות כבעיה קלילה שאולי לא צריך להתייחס אליה יותר מדי אך זו תהיה טעות רצינית ומי שהתעלם מרטיבות בעבר יודע להגיד שלא יעשה זאת שני. מים במקומות שאינם צריכים להיות בהם יכולים לגרום לנזק בלתי הפיך גם אם נדמה שהנזילה הינה קטנה. איתור נזילות בטכניקות שונות מסייע לבעלי המקצוע למצוא את שורש הבעיה מבלי לפרק את כל הבלטות כמו שהיה צריך לעשות בעבר.

 

גורמים לנזילה בדירה

שני הגורמים העיקריים לנזילה בדירה הם בעיית איטום ונזילה מהצנרת – הצנרת בבית מתחבאת מאחוריי הקירות והרצפה וטוב שכך מבחינה אסתטית אך מבחינת תחזוקה זה לעיתים מהווה בעיה. הצנרת צוברת חלודה והופכת לפגיעה יותר מבלי שאנחנו יכולים להבחין בכך. הצנרת יכולה להיפגע גם ממים חמים מדי שאז שורש הבעיה יהיה בתרמוסטט או בעקבות עבודת ריצוף לא יסודית.

 

איך שמים לב לנזילה בדירה?

אין ספק שאם יש לכם נזילה בצנרת אתם תדעו על כל בשלב מוקדם או מאוחר. ייתכן שתבחינו שחשבון המים שלכם גדול מבדרך כלל, תשמעו טפטוף, תבחינו בקירות רטובים, נקודות עובש, קילופים בקיר, שינוי צבע המרצפות ואולי אפילו ריח שונה.

 

מתי מזמינים בעל מקצוע לאיתור הנזילות

לפני שמזמינים אינסטלטור לאיתור הנזילות בצעו מספר בדיקות בעצמכם –

  • בדיקת לחץ – סגרו את כל הברזים בבית למשך הלילה ובדקו אם המונה זז, אם כן סביר להניח שקיימת נזילה ואז תזמינו את האיש המתאים אך אם הוא לא זז והבחנתם ברטיבות בבית כנראה שמדובר בבעיית איטום.
  • דוד שמש – עלו לגג ובדקו את הדוד שלעיתים אחראי על טפטופים ורטיבות בבית, אם תגלו שהבעיה שם תעדיפו להזמין איש דודים.
  • בדיקת נזילות מהניאגרה לאסלה.

אם מתוך בדיקות אלו הבנתם שהבעיה היא בצנרת ולא בשום מקום אחר, חפשו המלצות על אינסטלטורים באתרים השונים ובקשו מספר מחברים באזור שכבר נתקלו בבעיה הזאת והזמינו את בעל המקצוע לאיתור נזילות – לא כל מאתר נזילות יתקן גם את הנזילה, חשוב לבדוק זאת מראש ולא לסגור על תיקון אלא לבצע את האיתור ואז להשוות מחירים בין אינסטלטורים שונים.

 

לסיכום

שלבי סקירת הצנרת מתחלקים לשניים – איתור המערכת מבין מערכת הביוב, מערכת ההסקה ומערכת אספקת המים. לאחר מציאת המערכת הכושלת יש לאתר את המיקום הספיציפי בעזרת אחת מהטכניקות – מצלמה תרמית, חיישן גז או מכשיר אקוסטי שיאפשרו לאינסטלטור מיומן למקם את הבעיה בנקודה אחת ולטפל בה בהתאם.
פועל

 

אולי יעניין אותך גם

קבלן אינסטלציה
אינסטלציה
מה תפקידו של קבלן אינסטלציה?

קבלן אינסטלציה, בשונה מאינסטלטור יחיד, מסוגל לעשות עבודות קבלנות בצורה עצמאית. חשיבותו בתהליך הבנייה של הבית היא רבה ביותר, שכן תשתיות הצנרת, הניקוז, והביוב הן

קרא עוד »
פקק
אינסטלציה
ביובית – כל מה שכדאי לדעת!

הביובית היא רכב אשר נועד לטפל ולאתר תקלות במערכת הביוב, והיא בין השירותים הנפוצים והשכיחים ביותר בתחום מערכות הביוב. נוכל למצוא שירותי ביובית בתל אביב

קרא עוד »