לוגו אתר
חיפוש

איך מרכיבים מנדף ביולוגי במעבדה?

לבורנטים? מנהלי מעבדות? כימאיים?

אם עניתם כן על אחת מהשאלות, או שמתוקף תפקידכם אתם נוטים לשהות שעות מרובות במעבדה, אתם וודאי מודעים לסיכונים הרבים הכרוכים בסביבת עבודה רגישה כמו זו בשל החשיפה לחומרים ביולוגיים מסוכנים, חומרים כימיים, פולטי קרינה ועוד..

בשל הסיכון הגבוה שאתם חווים במהלך שגרת היום שלכם, חשוב לפעול על פי הנחיות הבטיחות במעבדות, ובעיקר לשים דגש על הימצאות מנדפים במעבדות. אז מה זה בעצם מנדף ביולוגי?

ואיך מרכיבים מנדף מקצועי במעבדה בכדי לשמור על בריאותנו לאורך זמן?

 

מה זה מנדף ביולוגי?

לפני שנקפוץ לשאלה איך מרכיבים מנדף ביולוגי במעבדה חשוב להבין מה זה בעצם מנדף ביולוגי, ואיך הוא שומר עלינו בשעת עבודתינו במעבדה?

המנדפים הביולוגיים, או בשמם המוכר, ארונות בטיחות ביולוגיים, נועדו לשמור ולהגן על המפעיל במעבדה, על חומרי המעבדה, ועל סביבת העבודה מפני היחשפות לחומרים רעילים וזיהומיים. המנדף מהווה למחסום ברמות שונות ומשתנות על מנת להוריד את רמת הסיכון והזיהום הנמצאים במעבדה. חשוב לציין כי יש סוגי מנדפים שונים ויש לשים דגש על קניית מנדף מקצועי ומותאם באופן אישי לכל מעבדה בכדי להבטיח את ייעילותו ותרומתו לעובד ולסביבה. מנדפים איכותיים וציוד מעבדות מקצועי תוכלו למצוא באתר סטטיטק, שיעניקו עבורכם גם התאמה ודיוק לסוג המנדף.

 

בחירת מנדף מתאים

אז תהליך בחירת המנדף לא כל כך פשוט, והוא עלול לכלול בתוכו מספר שאלות שנועדו למקד את הבחירה ולמצוא מנדף המתאים לסביבת העבודה, העובדים, ולסוג העבודה.

אז מה נשאל קודם?

  1. מהם הסיכונים הכרוכים בעבודה במעבדה? האם הסיכונים הם כימיים? ביולוגיים? פולטי קרינה?
  2. מה רמת הסיכון? והאם יש צורך גם להגן על סביבת המעבדה ולא רק על העובדים במשתתפים בתהליך?
  3. האם יש דרישות מיוחדות מטעם הנהלת המעבדה בבחירת המנדף?

לאחר שגיבשנו את השאלות המתאימות, נדע לפנות לאנשי המקצוע הנכונים שידאגו עבורנו לבחירת המנדף המתאים ביותר.

 

הרכבת המנדף

בכדי להרכיב מנדף ביולוגי, נחבר אותו לחשמל במיקום עליו החלטנו מראש, יש לוודא כי המסנן מורכב כלפי חוץ וכי צינור הפליטה במצב תקין לצורך סינון החמצן. בעת ההרכבה יש לנהוג על פי תקני הבטיחות המחמירים הדורשים מהמתקין להשתמש בכלי מגן מתאימים, משקפי בטיחות, כפפות, מעיל מעבדה ייחודי ונעלי בטיחות. הביגוד הנכון ישמור עליכם במקרה של נזילות או חיבור לא נכון של המכשיר.

לאחר השימוש הראשוני נסגור את חלון המנדף ונוודא שהוא סגור כל זמן שהמנדף לא בשימוש. חשוב שתהליך ההרכבה ייעשה כשגופך מחוץ למנדף בכדי למנוע סיכונים וזיהומיים אפשריים.

 

סיכום

אז כמו שכבר הבנו, השימוש במנדף הינו קריטי והכרחי לכל מעבדה ולכל סביבת עבודה המאופיינת בחומרים כימקליים ורעילים המסכנים את סביבת המעבדה. שימוש נכון, מנדף איכותי, והרכבה איכותית תפחית את הסיכונים הקיימים ותאפשר לנו לעבוד בצורה קלה ובטוחה יותר.

 

אולי יעניין אותך גם

אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב
בעלי מקצוע
אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב

אתחול המחשב (רי-סטארט) היא פעולה שכיחה שניתן לבצע בכל מחשב ואף במכשירים אלקטרוניים נוספים, כמו טלפונים ניידים למשל. מדובר בפעולה שימושית במיוחד שניתן לבצע בקלות

קרא עוד »
הדברת חולדות ירוקות
בעלי מקצוע
הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה

קרא עוד »
דִירָה
בעלי מקצוע
מיהו מומחה פינוי דירה?

  בעולם המהיר של היום, שבו חיים עירוניים הם הנורמה, מגורים בדירות הפכו פופולריים יותר ויותר כך גם האחריות להבטיח את שלומם וביטחונם של דיירי

קרא עוד »
מהנדס אזרחי
בעלי מקצוע
מתי תזדקקו למהנדס אזרחי?

לאחרונה אנו שומעים על מהנדסים אזרחיים מכל כיוון. מקצוע מבוקש זה הובילה להתעניינות רבה בקרב אזרחים. בחרנו שלא להישאר אדישים לעניין, ויצאנו לבדוק מיהו מהנדס

קרא עוד »