לוגו אתר
חיפוש

אתם צריכים להתאים את הרכב לאדם נכה? כך תעשו זאת כמו שצריך

על מנת שאנשים עם מוגבלות פיזית יוכלו לשפר את איכות החיים שלהם ולתפקד באופן עצמאי ובטוח, מבצעים התאמות ברכבי נכים, בהתאמה אישית ולפי הצרכים האינדיבידואליים שלהם. באמצעות ההתאמות, הרכבים הללו מאובזרים במגוון אביזרים ופתרונות טכנולוגיים. המאמר יפרט כיצד מתאימים את הרכב לאדם נכה.

 

התאמת הרכב לאדם נכה

התאמת רכב לאדם נכה היא תהליך מורכב הדורש תכנון קפדני ומקצועי. ישנם מספר גורמים שיש לקחת בחשבון, כגון:

  • סוג המוגבלות – סוג המוגבלות קובע את סוג ההתאמות הנדרשות לרכב.
  • צרכים אישיים – חשוב להתאים את הרכב לצרכים האישיים של הנהג או הנוסע, תוך התחשבות בהעדפותיו וביכולותיו.
  • תקציב – עלות התאמת רכב יכולה להיות גבוהה ויש לקחת בחשבון את מקורות המימון הזמינים.

רכב לנכה

בחירת התקנים לרכב נכה ומוסך מורשה

ישנם לא מעט התקנים לרכב נכה שיכולים להקל עליהם את הנהיגה ואת הכניסה והיציאה מהרכב. ניתן למנות מערכת להגה, בין אם מדובר בתפוח הגה פונקציונלי או בתפוח הגה נשלף, הגבהת דוושות, שליטה ידנית במערכת ההאצה והבלימה, מעלון לקלנועית, מנופים לרכב נכה, בין אם מדובר במנוף קל להרמת כיסא גלגלים ובין אם על מנוף רובוטי המתכוונן לבד.

חשוב לבחור מוסך מורשה ומנוסה בהתאמת רכבים לנכים ולוודא שהמוסך עובד עם צוות מקצועי וטכנאים מוסמכים. לאחר התקנת ההתקנים, הנהג יקבל הדרכה מקצועית כיצד להשתמש בהם בצורה נכונה ובטוחה. חשוב לציין כי ניתן לקבל מימון ממשלתי עבור רכישת רכב נכה והתקנת התקנים כאשר אחוי הנכות גבוהים. כלומר, גובה המימון נקבע בהתאם למצב הרפואי ולצרכים האישיים.

 

הוועדה להתאמת הרכב לנכה

הוועדה לגודל כלי רכב של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים קובעת את ההתאמות אותן המדינה מממנת לזכאים. ראשית, מקבלים אחוזי נכות ממחלקת הניידות של הביטוח הלאומי ואז פונים לוועדה זו, המורכבת מרופאים מומחים ומיועצים טכניים.

לאחר בדיקה פיזית ובדיקה של המסמכים הרפואיים, הוועדה תחליט אם מגיע לזכאים התאמות ואילו אביזרי עזר דרושים ברכב. לחילופין, אם לא עומדים בקריטריונים, או אין זכאות לאחוזי נכות, ניתן לבצע את ההתאמות באופן פרטי.

 

אילו התאמות מקבלים הזכאים מהביטוח הלאומי?

במידה והינכם זכאים להתקנת עזרים לרכב שלכם, תקבלו מימון של 95% מהביטוח הלאומי של עלות ההתקנה לאביזרים בהתאם למוגבלות שלכם. למשל, מעלון לכיסא גלגלים, מנגנון יד, מושב נהיגה חשמלי מותאם, דוושת האצה לרגל שמאל, תפוח הגה נשלף או פונקציונאלי, פתיחה ממוחשבת של תא המטען לכיסא גלגלים וכד'.

 

סיכום

התאמת רכב לאדם נכה היא תהליך מורכב אך הכרחי, על מנת לאפשר לנכה ניידות ועצמאות. חשוב לבחור את הפתרונות המתאימים ביותר לצרכים האישיים, תוך התחשבות בסוג המוגבלות, בצרכים אינדיבידואליים ובתקציב. כך הנכים יוכלו לשפר את איכות חייהם ולנהוג בנוחות.

להתאים רכב נכה

אולי יעניין אותך גם

סלסלת פיקניק מלאה בטוב
כללי
5 מתנות בעיצוב אישי לפסח

חג פסח מגיע ואנחנו מתכוננים לקראת זה. שזה יהיה לעשות את הניקיון לבית, ללכת לקניות בסופרמרקט או להבין איפה אנחנו עוברים כל ארוחה – זה

קרא עוד »
יועץ כיבוי אש
כללי
מה תפקידו של יועץ כיבוי אש?

בטיחות אש היא היבט בסיסי בתכנון ותחזוקה של מבנים, מאחר והיא נועדה לספק הגנה על חיי אדם ורכוש. בסביבות מורכבות, כגון מבנים מסחריים, מתקנים תעשייתיים

קרא עוד »
גרניט
כללי
השימושים בגרניט

גרניט הוא סלע מותמר קשה מאוד המורכב בעיקר מקוורץ, פלדספר ומיקה. הוא נחצב במחצבות ומעובד ללוחות וקוביות המשמשים בבנייה, פיסול ועיצוב פנים. גרניט הוא אחד

קרא עוד »