לוגו אתר
חיפוש

ביובית – כל מה שכדאי לדעת!

הביובית היא רכב אשר נועד לטפל ולאתר תקלות במערכת הביוב, והיא בין השירותים הנפוצים והשכיחים ביותר בתחום מערכות הביוב. נוכל למצוא שירותי ביובית בתל אביב ובעוד מקומות רבים בהתאם לצרכינו, אולם לפני שנזמין את הביובית, חשוב תחילה להבין מהי. אם גם אתם מתלבטים, המדריך הבא בשבילכם.

 

מה זה ביובית?

הביובית היא למעשה משאית די גדולה בעלת מיכל קיבול ענקי ומערכת צינורות אשר מפעילה מערכות מתקדמות לניקוי ושאיבת מערכות ביוב. מדובר במערכת אינסטליציה ייחודית אשר מהווה פתרון יישים עבור מגוון תקלות הקשורות לצנרת, הצפות, ביוב ואף בורות דלק. כך מתאפשרים ניקוי קווי ביוב מהפרעות בצורת חסימות בטון, שורשים ועוד.

 

מי נעזרים בביובית?

אין זה נכון לחשוב שרק חברות, עסקים ורשויות מזמינים ביוביות. מדובר באמצעי הנפוץ ביותר ולעיתים קרובות אף היחיד שנתון עבור תחזוקה ופתרון תקלות של מערכות ביוב. בהחלט ניתן  להניח שיום אחד גם אתם תזדקקו לשירות הביובית.

 

באילו מקרים כדאי להזמין ביובית?

בעת התקלות הבאות נדרשת לרוב התערבות ביובית:

  1. חדירה של בטון למערכת הביוב

לעיתים פסולת בניין מובילה לבעיות בצורת סתימות במערכת הביוב. אם בשנה האחרונה שיפצתם את הדירה, אחד השכנים או אף הבניין עברו שיפוץ שלאחריו ניתן לחוש בתקלות תכופות, בהחלט ייתכן שמדובר בסתימת בטון שיש לפתוח באופן מקצועי.

 

  1. שורשים במערכת הביוב

חלק משמעותי מהתקלות במערכת הביוב נוצר כתוצאה מצמיחה מואצת של שורשי עצים, אשר מתפתחים בתוך צינורות מערכת הביוב. השורשים נמשכים לביוב מכיוון שהם ניזונים מהנוזלים והמזון האורגני. עם הזמן הצמיחה עלולה להוביל לנזקים חמורים כתוצאה משבירת קווי הביוב ויצירת סתימות.

 

  1. בלאי טבעי

גם מערכת הביוב, כמו בניינים ישנים, זקוקה לעבודת תחזוקה כל כמה שנים. עם הזמן המערכת סופגת פגיעות כאשר החלקים המרכיבים אותה נסדקים, נשברים ומחלידים. כמו כן, תקלות נוספות עלולות להיות קשורות למשאבות טבולות לביוב, ריחות רעים ועוד. כל אלה מטופלים על ידי הביובית.

 

שירותי ביובית

לסיכום, עם התקדמות הטכנולוגיה היום הטיפול בביוב נעשה משמעותית יותר פשוט. המשאבה על משאית הביובית מבצעת את מלאכת שאיבת מי הביוב או הפסולת המורכבת בצורה הטובה ביותר. משאיות הביובית החדשות אף יאפשרו ביצוע של כל אחת מהפעולות הנ"ל מרכב אחד – ובביקור אחד.

המחיר עבור הזמנת ביובית תלוי, כמובן, בהיקף העבודה. כאשר מדובר בשאיבת ביוב פשוטה המחיר יסתכם בכמה מאות שקלים בלבד. אולם ברוב המקים העבודה תכלול גם צילום פנים הצנרת למען איתור מקור הסתימה, כמו גם ניקוי וחיטוי מניעתיים.

חשוב לציין שבשונה משירותים אחרים, על הצרכנים לאמץ הרגלים על מנת ליצור הבדל בשטח בין פתרון נקודתי במחיר סביר לבין תקלות חוזרות שיכולות לעלות הרבה כסף, ובמקרים מסוימים להוביל אף לנזק אקולוגי.

אינסטלטור

 

אולי יעניין אותך גם

קבלן אינסטלציה
אינסטלציה
מה תפקידו של קבלן אינסטלציה?

קבלן אינסטלציה, בשונה מאינסטלטור יחיד, מסוגל לעשות עבודות קבלנות בצורה עצמאית. חשיבותו בתהליך הבנייה של הבית היא רבה ביותר, שכן תשתיות הצנרת, הניקוז, והביוב הן

קרא עוד »