לוגו אתר
חיפוש

מה עדיף – בריכת שחיה פיברגלס או בטון

אחת ההתלבטויות הנפוצות ביותר שעולות בקרב אנשים שבוחרים להקים בריכה בחצר הבית שלהם היא: "האם לבחור בפיברגלס או בבטון?".

אם הגעתם לכאן, סביר להניח שגם אתם ניצבים בפני אותה דילמה.

רגע לפני שתבחרו באחת האפשרויות באופן אקראי, אנחנו מזמינים אתכם לקרוא את המדריך שלנו שנכתב בסיוע של מומחה בתחום הבריכות ולהחליט איזו בריכה אתם מעדיפים מבין השתיים.

 

רקע לבחירת הבריכה המתאימה לכם

המדריך שלנו לא ינסה לשכנע אתכם לבחור את אחת מהאפשרויות שצוינו לעיל. אלא, המדריך יציג בפניכם את הפירוט החשוב ביותר אודות שתי האפשרויות הללו. כך שבסופו של דבר, אתם תוכלו לבחון את כל הפרטים ולהחליט מהי האפשרות שמתאימה לכם ביותר. עכשיו, כשאתם יודעים מה צפוי לכם בהמשך המדריך, אפשר להתחיל.

 

עלות החומרים של כל בריכה

בכל הנוגע לעלויות, אפשר לומר שבריכת הבטון מנצחת. היא נחשבת ליותר כלכלי משיש יוקרתי כמו הפיברגלס. ראוי לציין כי המחיר של הבטון משתנה בהתאם למלט. אם המלט יקר מעל השווי של השוק, הוא עשוי להיות זול יותר מאשר הפיברגלס. ההמלצה היא לבדוק בכל מקרה את המחירים לפני שאתם מחליטים מכיוון שאם בתקופה שבה אתם מתכננים להקים את הבריכה, מחיר המלט עלה, יכול להיות שיהיה עדיף שתבחרו בפיברגלס.

 

ההתקנה

אי אפשר לדבר על בריכת בטון או פיברגלס מבלי לדבר על ההתקנה. כידוע, ההתקנה של הפיברגלס נחשבת לקלה הרבה יותר מאשר זו של הבטון. אם תבחרו בבטון, אתם תצטרכו להשקיע בפרטים הבאים:

  • הבאת ברזלים שייעודיים לבטון
  • ערבול של המלט והנוזלים ועוד

מדובר כאן בתהליכים יקרים, כך שחשוב מאוד שתחשבו מה עדיף לכם. אם תחליטו להתקין פיברגלס, תוכלו ליהנות מבריכה שמגיעה מוכנה (כלומר, אין צורך להתעסק בהכנות שונות). כל מה שתצטרכו לעשות מראש זה להכין פיר ולהטמיע יסודות מתחת לבריכה.

 

עמידות

שאלת השאלות בנוגע ל-2 סוגי הבריכות הללו היא: מי מהן עמידה יותר? אז הבטון ידוע כחומר חזק מאוד שעשוי משילוב של חצץ, מים וצמנט. הפיברגלס לעומת זאת זהו חומר מיוחד ודקיק שעשוי מסיבים דקיקים ביותר של זכוכית. ראוי לציין כי יש לפיברגלס חיסרון משמעותי והוא – חוסר עמידות בתנאים של לחות. במצבים שבהם יש לחות שנספגת בפיברגלס, היא עשויה לגרום לסדקים קטנים מאוד ולהחליש את הסיבים שמהם החומר מורכב. אם אתם דואגים מסדקים, כדאי שתדעו שלפני שתיכנסו לשחות בבריכה, בעל מקצוע יצטרך לבדוק באופן מעמיק שהיא אינה כוללת סדקים. רק לאחר בדיקה דקדקנית זו, תוכלו לעשות שימוש בבריכה ולהיכנס למים.

עכשיו אתם יודעים את כל הפרטים אודות בריכת פיברגלס ובריכת בטון. כך שנותר לכם רק להחליט מה אתם מעדיפים מבין השתיים. בהזדמנות זו, אנו נאחל לכם שתבחרו נכון ושתיהנו מכל רגע בבריכה החדשה שלכם! שחייה נעימה!

 

בריכה אולימפית

אולי יעניין אותך גם

מתחם רחצה
התקנת בריכות שחייה
איך בונים בריכת שחייה

בריכות שחייה הפכו לחלק בלתי נפרד מנכסים שונים ברחבי הארץ. עד לפני כמה שנים, בריכה הייתה נחשבת ליקרה מאוד לבנייה. אבל היום, הטכנולוגיות השונות ושיטות

קרא עוד »