לוגו אתר
חיפוש

האם בניית לוגו חשובה לכל סוגי העסקים?

תנסו רגע לחשוב על עסק כלשהו שראיתם לאחרונה וחשתם תחושה שלילית כלשהי לגביו. חשוב לציין שמדובר בעסק שאינכם מכירים, כזה שחלפתם על פניו לראשונה ומשום מה עלתה בכם תחושה שכזו, מבלי שחשבתם יותר מידי. סביר להניח שיש לכם עסק שכזה בראש. בשורות הבאות נציין בפניכם פירוט מעמיק בכל הנוגע לבניית לוגו והחשיבות שלה ונסביר כמובן מה הקשר בין הסיטואציה שתיארנו לחשיבות בניית הלוגו.

 

מה זה לוגו לעסק?

לוגו הוא בעצם סמל שמזוהה עם העסק. כל אדם מערבי מכיר בעל פה כמה לוגואים של חברות גדולות וקטנות כאחד. אנו יכולים לציין בפניכם בקלות רבה כ-2 לוגואים שכנראה נחשפתם אליהם לא פעם:

  1. הלוגו בצורת "וי" של חברת נייק
  2. הלוגו בצורת תפוח של חברת APPLE

הרשימה כמובן עוד ארוכה, אבל אלו שתי האפשרויות הנפוצות ביותר שרבים מכירים.

 

האם בניית לוגו חשובה לכל סוגי העסקים?

לא נלאה אתכם בפרטים ונאמר לכם מיד שהתשובה לשאלה זו היא – כן, בהחלט. בנייה של לוגו היא לא רק חשובה לכל סוגי העסקים, היא הכרחית. מומחים בתחום המיתוג טוענים שעיצוב של לוגו יכול לקבוע אם העסק יצליח או שלא. אפשר לומר שבנייה של לוגו היא חלק ראשוני מהליך מיתוג שמאפשר לקבל בין היתר, את הסמל שמזוהה עם העסק. יש מי שמגדירים את הלוגו כחותמת של העסק. כך שאם אין לכם לוגו, כדאי שתבנו אותו בהקדם.

 

מהי המטרה של הלוגו?

ללוגו יש מטרה מאוד ברורה. מלבד היותו מאפשר לדעת מהי המטרה של העסק, הוא מביא לכך שכשאנשים יראו אותו הם ישר יזכרו בשם העסק בהקשר חיובי כלשהו. חשוב לציין שמצב זה מתרחש במצבים שבהם נעשה עיצוב לוגו על ידי מומחים בתחום המיתוג. לא כל אחד יכול להביא לתוצאה שכזו).

 

הקשר בין ההרגשה של אנשים ללוגו שלכם

כפי שנכתב קודם לכן, ניתן להבין שהלוגו מביא אתו לא רק ציור או תמונה, הוא מעביר חוויה. כעת, אנחנו רוצים לחזור לאחור, אל הסיטואציה שתוארה בפסקת הפתיחה. שם הצגנו בפניכם מצב שבו אתם הולכים ברחוב וחשים תחושה שלילית בנוגע לעסק או מותג מסוים מבלי שאתם בכלל מכירים אותו. ברוב המקרים, הדבר נובע בעקבות לוגו שנעשה ללא מחשבה מעמיקה מספיק.

כך שהוא לא מעביר את המסר הראוי. כלומר, מדובר בבעל עסק שלא ערך עיצוב לוגו אצל המומחים ומבלי לדעת, הוא הביא לכך שאנשים יתרחקו מהעסק שלו במקום שיתרחש המצב ההפוך, שהם ירצו להתקרב, להגיע ולרכוש את המוצרים או השירותים שלו.

 

לסיכום

בנייה של לוגו חשובה מאוד עבור כל סוגי העסקים וחשוב מאוד לבצע אותה בתחילת הקמת העסק כדי להביא לתוצאה חיובית שתגרום ללקוחות קיימים ולקוחות פוטנציאליים, לראות את העסק באור חיובי ולהבין ברגע מה עומד מאחוריו.

סֵמֶל

אולי יעניין אותך גם

מסעדה מעוצבת
עסקים
איך לשדרג מסעדה בעזרת שיפוץ?

רוב האנשים שיוצאים לבילוי, המשקיעים ממיטב כספם כדי לצאת וליהנות, ייחסו חשיבות לנראות ולעיצוב מקום האירוח שהם הולכים אליו. בנוסף עיצוב נכון ואסתטיקה גבוהה יגרמו

קרא עוד »