לוגו אתר
חיפוש

פצצה מתקתקת – הכירו את המבנים המסוכנים

בתקופה האחרונה אנו שומעים על דיירים שמתבקשים להתפנות מהדירות שלהם באופן מידי. אם שמעתם על כך, אתם וודאי יודעים שמדובר במקרים חריגים שמתרחשים בעקבות גילוי סימנים שמעידים על מבנה מסוכן. יצאנו לבדוק מה זה אומר בכלל, למה חשוב לדעת מהם מבנים מסוכנים? ואיך תוכלו לדעת אם המבנה שלכם מוגדר כמסוכן? הישארו אתנו ותגלו את כל המידע שירגיע אתכם.

 

מבנה מסוכן – מה הוא?

אם זו הפעם הראשונה שאתם שומעים על מבנה מסוכן, כדאי שתדעו שמדובר בעצם במבנה שהקיום שלו מהווה סכנה לאנשים שמתגוררים בו וגם למי שנמצאים בסביבתו. מבנה עשוי להיות מסוכן במצבים שבהם מתגלים הדברים הבאים:

–        סדקים עמוקים בקירות

–        עמודים נוטים

–        מרפסות שנוטות לצד מסוים ועוד

מי שראשי להחליט אם מדובר במבנה מסוכן או לא הוא גורם שעבר הסמכה מקצועית בתחום הנדסת הבניין. מדובר בעצם באיש מקצוע שנקרא מהנדס בניין. הוא מגיע אל הבית שחשוד כ"מסוכן" ובודק אותו באופן מעמיק.

 

מה קורה במידה והבניין התגלה כמסוכן?

אם הגיע אל הבניין מהנדס בניין מטעם חברת שיקום מבנים החברה למבנים מסוכנים הוא צפוי לקבוע אם מדובר בסכנה מידית שדורשת את עזיבתם של הדיירים מהמקום או שמא, מדובר בסכנה שניתן להתמודד איתה באמצעות הליך שיקום. אם התגלה כי הבניין מסוכן ביותר ולא ניתן להתגורר בו, הדיירים צפויים להתבקש לעזוב באופן מידי את הדירות והבניין עשוי לעבור הריסה. במידה והנזק מזערי, הדיירים יוכלו להמשיך להתגורר בו ויתבצעו עבודות אחזקה שישמרו על חוזקו של הבניין.

 

לא בטוחים אם המבנה שלכם נחשב למסוכן? יש מה לעשות

אם אתם מתגוררים בבניין שיש בו סימני סכנה, עליכם לפנות בהקדם האפשרי אל גורם מקצועי מוסמך שיבחן את המצב. ראוי לציין כי אסור להתמהמה במצבים שכאלו. המתנה ארוכה עשויה להוביל חלילה למקרה קיצון של קריסת מרפסת או יותר מזה (מדובר במקרים שכבר אירעו בעבר). אם אינכם יודעים איך לפנות אל אנשי מקצוע מוסמכים ומומלצים, כדאי שתקראו את הפסקה הבאה, בה יוצג בפניכם טיפ חשוב.

 

טיפ לבחירה נכונה באנשי מקצוע

אנחנו כאן כדי שתוכלו לבחור במהנדס בניין איכותי. ההמלצה שלנו היא לפנות אל חוכמת ההמונים ברשת ולבקש מגולשים לציין בפניכם את השמות של המהנדסים שטיפלו בבניינים המסוכנים שלהם. שכן, אתם לא הראשונים שחווים מצב שכזה. כך שיש לכם את האפשרות לקבל מידע עדכני ומהימן. אתם יכולים כמובן להתייעץ גם עם גורמים אחרים, כמו למשל:

  • שכנים
  • קרובי משפחה
  • קולגות ועוד

 

לסיום

עד כאן המדריך שהציג בפניכם את הפצצה המתקתקת – בניינים מסוכנים אנו מאחלים לכם שתישמרו מפני בניינים שכאלה ושתדעו תמיד לפנות אל הגורמים הנכונים שילוו אתכם, במידה ויהיה בכך צורך.

איש מתקן מבנה

אולי יעניין אותך גם

אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב
בעלי מקצוע
אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב

אתחול המחשב (רי-סטארט) היא פעולה שכיחה שניתן לבצע בכל מחשב ואף במכשירים אלקטרוניים נוספים, כמו טלפונים ניידים למשל. מדובר בפעולה שימושית במיוחד שניתן לבצע בקלות

קרא עוד »
הדברת חולדות ירוקות
בעלי מקצוע
הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה

קרא עוד »
דִירָה
בעלי מקצוע
מיהו מומחה פינוי דירה?

  בעולם המהיר של היום, שבו חיים עירוניים הם הנורמה, מגורים בדירות הפכו פופולריים יותר ויותר כך גם האחריות להבטיח את שלומם וביטחונם של דיירי

קרא עוד »
מהנדס אזרחי
בעלי מקצוע
מתי תזדקקו למהנדס אזרחי?

לאחרונה אנו שומעים על מהנדסים אזרחיים מכל כיוון. מקצוע מבוקש זה הובילה להתעניינות רבה בקרב אזרחים. בחרנו שלא להישאר אדישים לעניין, ויצאנו לבדוק מיהו מהנדס

קרא עוד »