לוגו אתר
חיפוש

הכל על תביעות ביטוח

ניתן לרכוש מגוון של פוליסות ביטוח בתחומים שונים אותן ניתן יהיה לתבוע במקרה של אירוע ביטוחי. סוגי הביטוח הנפוצים הם ביטוח אלמנטרי, ביטוח רכב חובה המחויב בחוק וביטוחי חיים ובריאות. ביטוח אלמנטרי מספק לרוב פיצוי לנזקי רכוש לדוגמא, מקיף וצד ג' לרכב או כנגד שריפה ורעידת אדמה לדירה. המונח תביעת ביטוח לרוב נוגע להפעלת פוליסה ותביעת הפיצוי מהחברה.

 

אירוע ביטוחי בהתאם לפוליסה

כאמור, ישנם סוגים שונים של ביטוח ועל מנת להיות זכאים בפיצויי, יש צורך שיתקיימו התנאים שמוגדרים בפוליסה עבור התרחשות אירוע ביטוחי. ישנם מקרים בהם התביעה מחברת הביטוח תהיה פשוטה יחסית ואחרים בהם התביעה תהיה מורכבת וסבוכה וחברות הביטוח עשויות לדחות תביעות ביטוח משמעותיות המוגשות נגדן או לגרור אותן לאורך זמן.

 

התיישנות תביעות ביטוח

לתביעות ביטוח בגין תאונת דרכים עבור נזקי גוף נזקי גוף יש התיישנות של שבע שנים, לרוב מעת התאונה. על תביעות פיצויים לאחר תאונת דרכים בגין נזקי רכוש כנגד חברת הביטוח של נהג הרכב שניזוק לרוב חלה התיישנות של 3 שנים בדרך כלל. לקראת סוף שנת 2021 הוארכה תקופת ההתיישנות של ביטוחי חיים, ביטוחי סיעוד וביטוחי מחלות ואשפוז לל-5 שנים לפוליסות הנרכשות לאחר מועד התיקון.

 

להתנהל מול חברת הביטוח

לאחר אירוע ביטוחי חשוב שלא להתמהמה ולפנות לחברת הביטוח מוקדם ככל שמניתן על מנת להתחיל בהליך הבירור שהחברה עורכת לכל תביעת ביטוח. לצד הגשת טופס התביעה חשוב לצרף כל מסמך רלוונטי, אשר עשוי להעיד כי מדובר באירוע ביטוחי בהתאם לפוליסה וכל מסמך שיכול להעיד על גובה הנזק הביטוחי שנגרם לכם באירוע.

 

קבלת מכתב דחייה

כאשר חברת הביטוח מחליטה לדחות תביעת ביטוח היא חייבת לשלוח למבוטח מכתב דחייה המפרט את הסיבות לדחייה. חשוב בשלב זה לא להשיב עצמאית על מכתב הדחייה על מנת שלא לתת לה הזדמנות להוסיף טיעונים נוספים. כדאי לקבל ליווי משפטי ולשקול אם להגיש תביעה משפטית ולערער על הסירוב בבית המשפט.

 

כפל ביטוחי

אירוע ביטוחי של מבוטח לעיתים מכוסה על ידי פוליסות שונות. במרבית המקרים לא ניתן לתבוע פיצוי במקביל ומומלץ להיעזר בעורך דין המתמחה בתחום טרם הפנייה למי מחברות הביטוח.

ישנם מצבים בהם העורך דין ימליץ לתבוע רק את אחת החברות מכיוון שזו הפיקה רכיב פיצוי משמעותי יותר בפוליסה שלה ובמצבים אחרים הוא ימליץ להודיע לחברות הביטוח כי קיים כפל ביטוחי על מנת שישתתפו יחדיו בסכום הפיצוי המקסימלי לאירוע ביטוחי זה, תוך התקזזות ביניהן.

 

סיכום תביעות ביטוח

לסיכום הנושא, תביעות ביטוח נחלקות לתביעות מחברת הביטוח בעת הפעלת פוליסה ותביעות של חברות הביטוח בבית המשפט לאחר דחיית התביעה בהליך הרגיל. כפי שציינו, מומלץ לקבל ליווי משפטי כאשר מדובר על תביעות משמעותיות על סכומים משמעותיים כבר בעת הגשת התביעה הראשונית כמו גם במידה וקיבלתם מכתב דחייה על תביעה שבעינכם מוצדקת.

מאזניים

 

אולי יעניין אותך גם

סלסלת פיקניק מלאה בטוב
כללי
5 מתנות בעיצוב אישי לפסח

חג פסח מגיע ואנחנו מתכוננים לקראת זה. שזה יהיה לעשות את הניקיון לבית, ללכת לקניות בסופרמרקט או להבין איפה אנחנו עוברים כל ארוחה – זה

קרא עוד »
יועץ כיבוי אש
כללי
מה תפקידו של יועץ כיבוי אש?

בטיחות אש היא היבט בסיסי בתכנון ותחזוקה של מבנים, מאחר והיא נועדה לספק הגנה על חיי אדם ורכוש. בסביבות מורכבות, כגון מבנים מסחריים, מתקנים תעשייתיים

קרא עוד »
גרניט
כללי
השימושים בגרניט

גרניט הוא סלע מותמר קשה מאוד המורכב בעיקר מקוורץ, פלדספר ומיקה. הוא נחצב במחצבות ומעובד ללוחות וקוביות המשמשים בבנייה, פיסול ועיצוב פנים. גרניט הוא אחד

קרא עוד »