לוגו אתר
חיפוש

מהן הסיבות שאתם חייבים בגללן להזמין בדק בית

כיום לפני שנכנסים לדירה חדשה מקבלן, עוד לפני השלמת פרוטוקול המסירה חשוב מאוד להזמין בדק בית על מנת לגלות ליקויים ולתקן אותם מבעוד מועד.

במרבית הבתים החדשים מתגלים ליקויי בנייה כמו, סדקים בטיח הקירות והתקרה, בעיות רטיבות, פגמים בריצוף ועוד שלל בעיות והפתעות שיכולות לחכות

לכם בבית החדש.

במאמר זה נסקור את הבדיקות שיש לעשות ונרחיב לגבי חשיבותן.

 

למיצוי אחריות הקבלן

בדק בית לדירה חדשה מקבלן הנו דבר הכרחי ביותר שכן לדירה יש אחריות מלאה מתוקף חוק המכר ומתוקף החוזה שנחתם בין הקבלן לקונה. אחריות זו תקפה לרכיבי הדירה באופנים שונים ולכל רכיב בבדיקה משך זמן אחריות שונה. חשוב לאתר ליקויים תפקודיים, בטיחותיים ואסתטיים עוד לפני שנכנסים לבית. עוד על בדק בית כאן www.bedek-mivnim.co.il.

 

מבנה ותשתיות

הבדיקות שחשוב לעשות בדירה חדשה מקבלן כוללים בדיקה של המבנה, לרבות מצב הגג, הקירות, החיפויים והריצוף. גם את מצב התשתיות יש לבדוק, כולל באמצעות בדיקת אינסטלציה ורמת לחץ המים. כמו כן יש מקום לבדיקת רטיבות ומצב האיטום ואיתור נזילות הנובעות מבעיות איטום חיצוניות ומבעיות צנרת פנימיות. הבודק מוודא עמידה במפרט לו התחייב הקבלן.

 

בדיקה רב מערכתית

בדק בית היא בדיקה  מקיפה לכל מערכות הבית. הבודק בוחן את האיטום, הצבע והריצוף ואת מערכות המים,  מיזוג האוויר, ההסקה והחשמל על מנת לאתר ליקויי בניה מעבר למה שהרוכש מסוגל להבחין לבדו בעין. הבדיקה נועדה לוודא שכל נתוני הבית עומדים בתקנים המתאימים של תכנון ובנייה, חשמל, תברואה וכל תקן רלוונטי אחר.

 

ליקוי מכוון או בשגגה

חשוב לבצע את הבדיקות מכיוון שקבלנים רבים מתפתים לנסות להוזיל את עלויות הבנייה ולא לעמוד בכל התחייבויותיהם לגבי טיב ואיכות העבודות. לעיתים מדובר על עבודה עם חומרי גלם זולים ולא איכותיים, עם עובדים שלא עברו את ההכשרות המתאימות ולעיתים מדובר על טעויות והזנחה לא מכוונות. ליקויי בנייה של קבלנים נפוצו בכל סוגי הפרויקטים ותמיד חשוב לבדוק.

 

לא משחקים עם חשמל

כאשר אתם מזמינים בדק בית שימו לב שבבדיקה נכללים בדיקת חשמל, שקעים ותאורה בגלל ההשפעה הבטיחותית של תקינות מרכיבים אלו. חשוב גם שהבדיקה תכלול את תפקוד ההסקה ומערכת מזוג האוויר. את כל ממצאי הבדק יש לקבל בדוח ממוחשב ומפורט המרכז את הממצאים וחתום על ידי מומחה שהוסמך לכך.

 

חובה לעשות בדק בית

לסיכום, ביצוע בדק בית לדירה חדשה מקבלן אינה קטנוניות חלילה אלא חובה על מנת לקבל תמורה ראויה לכספכם. רכישת בית חדש היא ככל הנראה ההשקעה המשמעותית ביותר שרובנו נבצע במהלך חיינו. כל ליקויי בדירה לא רק מפחית מערכה אלא גם ישפיע על איכות החיים בדירה ויכול לגרום להוצאות כלכליות גדולות על תיקונים בהמשך.

בניין בבנייה

 

אולי יעניין אותך גם

סלסלת פיקניק מלאה בטוב
כללי
5 מתנות בעיצוב אישי לפסח

חג פסח מגיע ואנחנו מתכוננים לקראת זה. שזה יהיה לעשות את הניקיון לבית, ללכת לקניות בסופרמרקט או להבין איפה אנחנו עוברים כל ארוחה – זה

קרא עוד »
יועץ כיבוי אש
כללי
מה תפקידו של יועץ כיבוי אש?

בטיחות אש היא היבט בסיסי בתכנון ותחזוקה של מבנים, מאחר והיא נועדה לספק הגנה על חיי אדם ורכוש. בסביבות מורכבות, כגון מבנים מסחריים, מתקנים תעשייתיים

קרא עוד »
גרניט
כללי
השימושים בגרניט

גרניט הוא סלע מותמר קשה מאוד המורכב בעיקר מקוורץ, פלדספר ומיקה. הוא נחצב במחצבות ומעובד ללוחות וקוביות המשמשים בבנייה, פיסול ועיצוב פנים. גרניט הוא אחד

קרא עוד »