לוגו אתר
חיפוש

טיפול בעדשות מגע חודשיות: עצות תחזוקה לשימוש ממושך

עדשות מגע חודשיות הן בעלות יתרונות רבים וזאת הסיבה שהרבה מאוד אנשים עברו אליהן ממשקפי ראייה רגילים. אבל כדי לשמור על העדשות לזמן ארוך, חשוב לטפל בהן כמו שצריך. כך תוכלו לשמור גם על ההיגיינה, גם על שלמות העדשות וגם על בריאות העיניים שלכם. אז איך עושים את זה נכון? במאמר זה נספק לכם כמה טיפים לתחזוקת עדשות מגע חודשיות, כולל נהלי ניקוי, היגיינה ואחסון.

 

הקפדה על היגיינת ידיים

עדשות מגע חודשיות דורשות מכם להקפיד על היגיינת ידיים יותר מתמיד כדי לשמור על העדשות ועל עצמכם. שטפו תמיד את הידיים במים וסבון למשך 20 שניות לפחות לפני שאתם מטפלים בעדשות שלכם. יבשו את הידיים במגבות נקיות. רצוי להשתמש במגבות בד ולא מגבות נייר כי הן עלולות להשאיר שאריות עליכם.

עדשות מגע חודשיות

ניקיון עדשות יומיומי

ניקוי של העדשות שלכם הוא חשוב כדי למנוע הצטברות של פסולת, חיידקים ועוד. אז איך עושים את זה?

  1. תמיסה: שימו כמה טיפות של תמיסת עדשות מגע ייעודית על העדשה.
  2. שפשפו בעדינות את העדשה למשך כ-20 שניות בין האצבע והאגודל שלכם.
  3. שטפו את העדשה ביסודיות עם תמיסת עדשות טרייה כדי להצליח להסיר כל פסולת שעוד נשארה שם.
  4. אחסנו את העדשות במחסנית עדשות נקייה בה מילאתם תמיסה חדשה.

באמצעות ביצוע כל השלבים הללו לעיתים קרובות תוכלו לשמור על העדשות שלכם ולמנוע בעיות בריאותיות כמו זיהומים, אלרגיות ועוד.

 

החלפת מחסנית העדשות באופן קבוע

המחסנית של העדשות שלכם יכולה להוות מצע פורה עבור חיידקים מסוגים שונים. כדי למנוע זיהום פוטנציאלי, החליפו את מחסנית העדשות אחת לתקופה לפי הוראות היצרן. בדרך כלל מדובר בתקופה שבין חודש עד שלושה חודשים. כדאי גם לשטוף מדי פעם את המחסנית ולתת לה להתייבש באוויר בין שימוש לשימוש.

 

הקפדה על החלפת תמיסה

אל תשתמשו באותה תמיסה פעמיים. חשוב להקפיד להחליף את התמיסה באחת טרייה כל פעם שאתם מאחסנים את העדשות שלכם. שימו לב גם לבדוק את התאריך שבה התמיסה פג תוקף. כך תוכלו להבטיח שהעדשות שלכם תמיד יהיו מחוטאות.

עדשות מגע חודשיות

זהירות היא המפתח

בעת טיפול בעדשות חשוב להיות עדינים. נסו להימנע ככל הניתן מלגעת בעדשה בציפורניים, ואל תגעו בה בכוח מוגזם. מגע רך ועדין יכול למנוע מהעדשה להישחק ולהיקרע.

 

הימנעות מחשיפה למים

למרות שזה מרגיש כמו פעולה טבעית שלא אמורה לעשות שום דבר רע, חשוב למנוע מעדשות מגע להיחשף למים. מדובר גם בשטיפה ישירה מתחת לברז וגם בשימוש בעדשות באופן עקיף בסביבות מימיות כמו מקלחת, בריכה וכדומה. זה יכול להוביל לנזק לעדשות.

 

הימנעות משימוש יתר

אל תרכיבו את העדשות יותר שעות ממה שמומלץ. זה גם שוחק אותן וגם יכול לפגוע בבריאותכם.

עדשות מגע חודשיות

אולי יעניין אותך גם

סלסלת פיקניק מלאה בטוב
כללי
5 מתנות בעיצוב אישי לפסח

חג פסח מגיע ואנחנו מתכוננים לקראת זה. שזה יהיה לעשות את הניקיון לבית, ללכת לקניות בסופרמרקט או להבין איפה אנחנו עוברים כל ארוחה – זה

קרא עוד »
יועץ כיבוי אש
כללי
מה תפקידו של יועץ כיבוי אש?

בטיחות אש היא היבט בסיסי בתכנון ותחזוקה של מבנים, מאחר והיא נועדה לספק הגנה על חיי אדם ורכוש. בסביבות מורכבות, כגון מבנים מסחריים, מתקנים תעשייתיים

קרא עוד »
גרניט
כללי
השימושים בגרניט

גרניט הוא סלע מותמר קשה מאוד המורכב בעיקר מקוורץ, פלדספר ומיקה. הוא נחצב במחצבות ומעובד ללוחות וקוביות המשמשים בבנייה, פיסול ועיצוב פנים. גרניט הוא אחד

קרא עוד »