לוגו אתר
חיפוש

לא מחכים שמשהו ישתבש: כך תקנו את הדירה הנכונה!

רכישת דירה יכולה להיות תהליך מאוד מורכב, וזה נכון במיוחד כאשר מדברים על שוק הדיוק בישראל בשנים האחרונות. אם הריבית לא מספיק מאיימת, אז מחירי הדיור עצמם עושים את שלהם. אם כך, כיצד רוכשים דירה בשוק כה מורכב? הנה המידע.

באופן כללי, עם העזרה וההכוונה הנכונות מאנשי מקצוע מנוסים, תוכלו תמצא את עצמכם בבית החלומות שלכם. אבל, זה כנראה יצריך ממכם לא מעט עבודת מחקר, בדיקה של מודעות באינטרנט, בדיקה של דירות, התקשרות טלפונית למתווכים ועוד. אין מה לעשות, זה הטבע של עסקאות מורכבות, במיוחד עסקאות שמשלמים עליהן בממוצע במשך 25 – 30 שנים בישראל. בתוך כך, הנה הבדיקות העיקריות שחשוב לבצע לפני רכישת דירה:

  1. בדק בית: בדיקת בדק בית היא מרכיב עיקרי ברכישת דירה, כדי לוודא שאתם לא רוכשים חתול בשק.
  2. תיווך דירות: כדאי לבדוק מה יש למתווכים להציע לכם, אך גם לקחת בחשבון את עלות התיווך (כ-2% בד"כ).
  3. מסוגלות כלכלית: חשוב לקבל ייעוץ משכנתא אשר יאפשר לכם להבין מה התקציב המדויק לרכישת הדירה.

 

מה צריך לבדוק לפני רכישת דירה?

אם אתם עומדים להתרשם פיזית מדירה כזאת או אחרת, ההמלצה היא לראות את הדירה בעיתויים שונים של היום. במילים אחרות, חשוב להגיע להתרשם מהדירה גם בשעות היום כשיש אור וכן בשעות הלילה. הדירה תיראה לכם בצורה שונה לחלוטין, במיוחד בהתחשב בעובדה שכל דירה ממוקמת בכיוון אחר.

למשל, דירות בכיוון דרום יכללו יותר אור טבעי בתוכן, אך הן עשויות להיות יותר קרירות במהלך שעות הלילה. כמו כן, חשוב לבדוק לעומק מושג שנקרא "NIMBY" – מכירים? המשמעות היא: NOT IN MY BACK YARD. נסביר למה הכוונה – המשיכו לקרוא.

לקנות את הדירה הנכונה

קניית דירה: מה זה NIMBY ולמה צריך להתחשב בזה?

כאשר מדובר על "נימבי", הכוונה היא לכל מיני מקומות, שירותים מוסדות שונים שרוב האנשים לא מעוניינים שיהיו ממוקמים מתחת לחלונם. למשל, רוב האנשים לא ממש ימותו על הרעיון של מגורים מעל סניף של ביטוח לאומי, לשכת התעסוקה, קופות חולים למיניהן וכן הלאה.

כמו כן, בתי ספר ומוסדות שונים עשויים להוות יתרון וחסרון גם יחד. אם יש לכם ילדים, טוב שיש בית ספר בקרבת הדירה. מד שני, בתי ספר בקרבת הדירה משמע יותר רעש ויותר פקקים בבוקר של הורים המורידים את ילדיהם ללימודים.

לסיכום, אלו הדגשים בקניית דירה: בסופו של דבר, הדגשים הם לבדוק נסח טאבו, זכויות בנייה, שעבודים של משכנתאות על דירות, הגבלות שונות שיש על נכס כזה או אחר ועוד. במילים אחרות, בדיקת בדק בית יכולה להיות בדיוק מה שאתם מחפשים. בדק בית יכול לכלול את כל בדיקות התשתיות של הנכס, המצב התחזוקתי, את זכויות ותקנות הבנייה לפי נסח טאבו ועוד.

לקנות את הדירה הנכונה

אולי יעניין אותך גם

סלסלת פיקניק מלאה בטוב
כללי
5 מתנות בעיצוב אישי לפסח

חג פסח מגיע ואנחנו מתכוננים לקראת זה. שזה יהיה לעשות את הניקיון לבית, ללכת לקניות בסופרמרקט או להבין איפה אנחנו עוברים כל ארוחה – זה

קרא עוד »
יועץ כיבוי אש
כללי
מה תפקידו של יועץ כיבוי אש?

בטיחות אש היא היבט בסיסי בתכנון ותחזוקה של מבנים, מאחר והיא נועדה לספק הגנה על חיי אדם ורכוש. בסביבות מורכבות, כגון מבנים מסחריים, מתקנים תעשייתיים

קרא עוד »
גרניט
כללי
השימושים בגרניט

גרניט הוא סלע מותמר קשה מאוד המורכב בעיקר מקוורץ, פלדספר ומיקה. הוא נחצב במחצבות ומעובד ללוחות וקוביות המשמשים בבנייה, פיסול ועיצוב פנים. גרניט הוא אחד

קרא עוד »