לוגו אתר
חיפוש

מהן בדיקות קרקע ומתי חובה לבצע אותן

בדיקת קרקע היא בדיקה בעלת חשיבות רבה, אשר משפיעה רבות על עתידו של שטח המיועד לבניה או לתשתיות.

מהן בדיקות קרקע ומתי חובה לבצע אותן? זאת ועוד במאמר הבא.

 

מהי בדיקת קרקע

בדיקות קרקע נועדו להערכת מצב של שטח, אשר מיועד לבניה או להקמת תשתיות. בדיקת קרקע מתבצעת על ידי חברה מקצועית המומחית בתחום, בכדי לספק תוצאות אמינות ומדויקות ככל הניתן.

תוצאותיה של בדיקת קרקע משפיעות ומשליכות על עתיד השטח, על ההיתרים, וכן על זמן העבודה, אשר כל אלו משפיעים על העלויות הכלכליות.

 

מה בדיקת קרקע בוחנת

כאשר מבצעים בדיקת קרקע, אנו בוחנים 2 גורמים. הראשון, הוא עמידות הקרקע. השני, בדיקה אם הקרקע מזוהמת על מנת לגלות בעיות עתידיות.

כאשר אנו בוחנים את עמידות הקרקע, המטרה היא לבחון כמה הקרקע יכולה לשאת. גורם זה משתנה בהתאם למספר פרמטרים, לרבות אחוזי הלחות, האוויר הכלוא, סוג האדמה ועוד.

כאשר אנו בוחנים זיהומי קרקע, אנו רוצים להימנע מעלויות כספיות גבוהות בהמשך, וכן להימנע מסכנות עתידיות.

 

איך מבצעים בדיקת קרקע

על מנת לבצע בדיקת קרקע, תחילה, עורכים סקירה היסטורית מקדימה, באמצעותה אנו מקבלים מידע אודות העבר של הקרקע. אילו שימושים נעשו בקרבת הקרקע, למי היא שייכת וכדומה. בדרך זו, נוכל לקבל מידע רב אודות הקרקע.

לאחר מכן, מבצעים קידוח על מנת לקבל דגמיה מן השכבות העמוקות יותר. לוקחים דגימה מן הקרקע בעומקים שונים, שכן הקרקע אינה אחידה וזהה בכל אזור, על מנת לבדוק מה המצב של הקרקע בכל שכבה.

 

קרקע מזוהמת

כאמור, בביצוע בדיקות קרקע, אנו בודקים האם הקרקע מזוהמת. זיהמי קרקע, עלולים להסב נזק למי התהום, אשר לכך השלכות רבות, שכן אנו משתמשים במי תהום לתעשייה, וכן לרחצה ועוד, לכן עלינו לערוך בדיקה נוספת הנקראת סקר מי תהום.

כמו כן, הקרקע מיועדת לבנייה מבנה, לכן טרם הבנייה, יש לטהר את הקרקע המזוהמת.

 

כיצד מגלים זיהום קרקע?

באתר המשרד להגנת הסביבה, ניתן למצוא את המדדים אשר מגדירים שטח כמזוהם. את דגימות הקרקע אשר נלקחות בבדיקות הקרקע, יש לשלוח לאנשי מקצוע מומחים בתחום. את תוצאות הבדיקה, יש להשוות מול מדדי האתר להגנת הסביבה, כך שתוכו לדעת האם הקרקע נחשבת למזוהמת או לא.

 

על רגל אחת – מהן בדיקות קרקע ומתי חובה לבצע אותן

בדיקות קרקע נועדו לבדוק שטח אשר מיועד להצבת תשתיות או בניה. בעת הבדיקות, אנו נבדוק מהי עמידות וסבילות הקרקע, על מנת לדעת כמה משקל יכולה הקרקע לשאת, וכן האם הקרקע מזוהמת. לתוצאות בדיקת הקרקע השלכות רבות, אשר מובילות להוצאות כספיות גבוהות, ולהשלכות נוספות בהמשך הבניה, לכן ישנה חשיבות רבה לבצע את הבדיקות הנדרשות, ולהעריך את מצב השטח.

דחפור

 

אולי יעניין אותך גם

אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב
בעלי מקצוע
אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב

אתחול המחשב (רי-סטארט) היא פעולה שכיחה שניתן לבצע בכל מחשב ואף במכשירים אלקטרוניים נוספים, כמו טלפונים ניידים למשל. מדובר בפעולה שימושית במיוחד שניתן לבצע בקלות

קרא עוד »
הדברת חולדות ירוקות
בעלי מקצוע
הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה

קרא עוד »
דִירָה
בעלי מקצוע
מיהו מומחה פינוי דירה?

  בעולם המהיר של היום, שבו חיים עירוניים הם הנורמה, מגורים בדירות הפכו פופולריים יותר ויותר כך גם האחריות להבטיח את שלומם וביטחונם של דיירי

קרא עוד »
מהנדס אזרחי
בעלי מקצוע
מתי תזדקקו למהנדס אזרחי?

לאחרונה אנו שומעים על מהנדסים אזרחיים מכל כיוון. מקצוע מבוקש זה הובילה להתעניינות רבה בקרב אזרחים. בחרנו שלא להישאר אדישים לעניין, ויצאנו לבדוק מיהו מהנדס

קרא עוד »