לוגו אתר
חיפוש

מה הופך בית לבית חכם?

בשנים האחרונות טרנד הבית החכם כבר הופך לסטנדרט כמעט בכל בית. דיברתם עם האדריכל שלכם או עם מעצב הפנים? מן הסתם הוא הציע את זה בתור אופציה ראשונה. כך גם עם בדו שיח עם כל מהנדס חשמל שתבחרו להתייעץ איתו. מה זה אומר בית חכם? איך הוא הופך להיות כזה? כל התשובות.

 

מה זה בית חכם?

רבים שואלים מה פירוש הביטוי "בית חכם"? אז נראה שאין תשובה חד משמעית, אך הכוונה היא שמדובר בבית שניתן לשלוט במערכות החשמל שבו באמצעות כפתור, מפסק או שלט אחד. היכולת לשלוט על כל מכשירי החשמל בבית מאפשרת לכם חיים נוחים הרבה יותר.

תחשבו למשל על הדוגמה הבאה: אתם חוזרים מבילוי זוגי או משפחתי, ויש לכם רצון להדליק את דוד המים החמים, בנוסף, כבר בא לכם להחשיך את הבית כדי שהילד שלכם שישן לא יתעורר כאשר תעבירו אותי ממכוניתכם למיטה. את כל זה תוכלו לעשות דרך אפליקציה ייעודית. כלומר, נגישות מלאה ממכשיר הטלפון הנייד שלכם.

 

עד כמה זה נפוץ?

בישראל מדובר על טרנד יחסית חדש, ועד כה רק כ -20% מבתי האב בישראל התקינו מוצרי בית חכם. למה "רק"? כי בארצות הברית למשל, למעלה מ 50% מבתי האב כבר עשו זאת. בעבר זה היה נראה כמו יכולות שמתאפשרות רק לעשירים ואנשים שחיים בעשירון העליון, אך עם התקדמות הטכנולוגיה, מדובר בטכנולוגיה שמתאימה כמעט לכל כיס.

 

על מה הטכנולוגיה מבוססת?

בעצם בית חכם, מבוסס על חיבור בין מכשירי החשמל השונים בבית, תשתית האינטרנט בבית, לעיתים אלחוטית ולעיתים קווית, ומערכת הפעלה אחת ששולטת ומתפעלת את הכל, ונקראת מרכזייה. ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרית ליצור מכשירי חשמל בעלי חיישנים. החיישנים הללו מחוברים לרשת ומשדרים את המידע הישר לאפליקציה אותה הזכרנו כבר, ההיא שמותקנת על מכשיר הטלפון של בעל הבית.

 

איך מתפעלים בית חכם גדול? עם מספר קומות?

ההמלצה במקרים כאלה, כשהבית שלכם מאוד גדול, או שיש מספר קומות. או למשל בבנייני משרדים גדולים, היא לייעד ממש מספר טלפונים במיוחד למטרת ניהול ותפעול הבית. היום ניתן לחבר כמעט כל מכשיר למערכת.

 

אפיון הבית החכם

אפיון המערכות מתרחש כמובן בתיאום עם בעלי הבית. בעלי הבית יבחרו איזה מערכת להתקין בתור מערכת הניהול של הבית החכם, ואלו מכשירי חשמל הם רוצים שיחוברו לרשת ולמערכת הכללית. בסוף כמו כל דבר בענייני הבית, אתם צריכים להרגיש שזה נוח לכם.

לסיכום, היתרון הגדול של מערכת בית חכם היא הנוחות, והיכולת שלכם לשלוט על מערכות החשמל בבית שלכם, גם מרחוק. כך, מערכת המיזוג שלכם, תתריע לכם באופן אוטומטי אם אין אף אחד בבית וניתן לכבות אותה. ההתקדמות הטכנולוגית מאפשרת נוחות מרבית, זו מערכת שמבטאת זאת באופן מצוין.

בית חכם

אולי יעניין אותך גם

סלסלת פיקניק מלאה בטוב
כללי
5 מתנות בעיצוב אישי לפסח

חג פסח מגיע ואנחנו מתכוננים לקראת זה. שזה יהיה לעשות את הניקיון לבית, ללכת לקניות בסופרמרקט או להבין איפה אנחנו עוברים כל ארוחה – זה

קרא עוד »
יועץ כיבוי אש
כללי
מה תפקידו של יועץ כיבוי אש?

בטיחות אש היא היבט בסיסי בתכנון ותחזוקה של מבנים, מאחר והיא נועדה לספק הגנה על חיי אדם ורכוש. בסביבות מורכבות, כגון מבנים מסחריים, מתקנים תעשייתיים

קרא עוד »
גרניט
כללי
השימושים בגרניט

גרניט הוא סלע מותמר קשה מאוד המורכב בעיקר מקוורץ, פלדספר ומיקה. הוא נחצב במחצבות ומעובד ללוחות וקוביות המשמשים בבנייה, פיסול ועיצוב פנים. גרניט הוא אחד

קרא עוד »