לוגו אתר
חיפוש

מה החשיבות של מינוי ממונה בטיחות לאתר בנייה

כל מבנה ארגוני צריך שיעמוד בראשו מנהל שייקח את האחריות על מגוון תחומים שמתרחשים בסביבת העבודה בכל יום. עובדה זו ידועה לרבים אתנו, אך מעטים יודעים איך היא באה לידי ביטוי באתרי בנייה. מדריך זה עולה לרשת, כדי להעלות את המודעות לנושא ולהציג את החשיבות העליונה שבמינוי ממונה בטיחות לאתרי בנייה. הישארו כאן ותגלו את כל הפרטים שאסור לכם לפספס בנושא.

 

תכירו את ממונה הבטיחות לאתר בנייה

עליכם להכיר תחילה את הגדרת התפקיד של ממונה הבטיחות לאתרי בנייה. שכן, זהו הבסיס שיאפשר לנו לצלול בנושא לעומק. נסביר שעבודה באתרים אלה מצריכה יישום של דרישות בטיחות שקבועות בחוק. ממונה הבטיחות משמש כמנכ"ל של אתר הבנייה, כך שהוא יכול לבדוק שהתקנות אכן מיושמות. נציין שממונה זה חייב לענות על הקריטריונים הבאים, כדי שיתאפשר לו להתקבל לתפקיד:

  • בעל הסמכה בתחום: סיים בהצלחה קורס ענפית בנייה
  • בעל יכולות בין – אישיות גבוהות

נדגיש שהקריטריון השני חשוב מאוד, מכיוון שהוא מאפשר להניע את מנהלי העבודה, כדי שהם ושאר העובדים ישמרו על בטיחות במהלך עבודתם.

קצין בטיחות באתר בנייה

חשיבות המינוי

כאמור, אתר בנייה נחשב למרחב עבודה מורכב מאוד שמצריך התנהלות שתואמת לכללי הבטיחות. לצערנו, יש עובדים שלא מכירים בכללי הבטיחות, כך שהם פועלים באופן שמסכן אותם. תרחיש זה עשוי להוביל לתאונות קשות. לכן, קבלנים, עיריות ומי שאחראיים על אתרי בנייה מסוגים שונים, צריכים להכיר בחשיבות של מינוי ממונה בטיחות לאתרי בנייה ולהזמין את בעל מקצוע זה באופן בהול.

שכן, הוא יסתובב ללא הרף בין העובדים ויבדוק שהם מכירים ועומדים בכללי הבטיחות, כדי לאפשר התנהלות נכונה בכותלי האתר. נדגיש שהיעדר ממונה בטיחות עשוי לסכן את העובדים ולהוביל את האחראיים להתייצב בבית המשפט, בעקבות תביעות מצד עובדים או עוברי אורח שעברו תאונה במתחם העבודה.

 

תפקידיו של ממונה הבטיחות

ממונה בטיחות מוסמך ינהל את הסיכונים ויפחית את הסיכוי להתרחשותן של תאונות במרחב העבודה. בנוסף לכך, הוא אחראי על הכשרת נאמני בטיחות, תרגול של מקרי סכנה ובניית תוכנית עבודה שנתית שתאפשר לשמור על אמצעי הבטיחות במרחב, לדוגמא:

  • הוספת כפתור חירום
  • גידור של אזורים מסוימים
  • ביצוע הדרכות בטיחות ועוד

 

אין לכם ממונה בטיחות באתר הבנייה? יש לנו פתרון עבורכם!

עליכם לפנות בהקדם האפשרי לחברת בטיחות מומלצת. זו תבדוק תחילה את האופן שבו מתבצעת העבודה באתר. לאחר מכן, היא תסייע במציאת ממונה בטיחות מקצועי שיקיים בתור התחלה הדרכה לעובדים שלכם, כדי שהם יכירו בסכנות ויפעלו בהתאם.

 

לסיום

עבודה באתר בנייה אינה עניין של מה בכך. זו כוללת סיכונים בטיחותיים שעשויים לפגוע בעובדים ובעוברי אורח. לכן, מומלץ למנות ממונה בטיחות שיעניק מידע חיוני לעובדים ויבחן את ההתנהלות שלהם. יישום הליך זה יאפשר לעבוד באופן בטוח ויפחית את הסיכוי להתרחשותן של תאונות.

מה החשיבות של מינוי ממונה בטיחות לאתר בנייה

אולי יעניין אותך גם

אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב
בעלי מקצוע
אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב

אתחול המחשב (רי-סטארט) היא פעולה שכיחה שניתן לבצע בכל מחשב ואף במכשירים אלקטרוניים נוספים, כמו טלפונים ניידים למשל. מדובר בפעולה שימושית במיוחד שניתן לבצע בקלות

קרא עוד »
הדברת חולדות ירוקות
בעלי מקצוע
הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה

קרא עוד »
דִירָה
בעלי מקצוע
מיהו מומחה פינוי דירה?

  בעולם המהיר של היום, שבו חיים עירוניים הם הנורמה, מגורים בדירות הפכו פופולריים יותר ויותר כך גם האחריות להבטיח את שלומם וביטחונם של דיירי

קרא עוד »
מהנדס אזרחי
בעלי מקצוע
מתי תזדקקו למהנדס אזרחי?

לאחרונה אנו שומעים על מהנדסים אזרחיים מכל כיוון. מקצוע מבוקש זה הובילה להתעניינות רבה בקרב אזרחים. בחרנו שלא להישאר אדישים לעניין, ויצאנו לבדוק מיהו מהנדס

קרא עוד »