לוגו אתר
חיפוש

מה תפקידו של קבלן אינסטלציה?

קבלן אינסטלציה, בשונה מאינסטלטור יחיד, מסוגל לעשות עבודות קבלנות בצורה עצמאית. חשיבותו בתהליך הבנייה של הבית היא רבה ביותר, שכן תשתיות הצנרת, הניקוז, והביוב הן תשתיות היסוד בכל מבנה במקביל לתשתיות החשמל. במידה ותשתית האינסטלציה אינה בנויה בצורה נכונה, הדבר יהווה בעיה גדולה בהמשך, ויגרום לבזבוז רב של כספים, זמן, ובעיקר – להרבה כאב ראש.

 

תחום האינסטלציה – הגדרות תפקיד

בתחום האינסטלציה קיימים מספר תפקידים, כאשר תפקיד האינסטלטור (שרברב) הוא המוכר ביותר לנו. איש מקצוע זה אחראי על תחזוקת הצנרת בבית. יועץ האינסטלציה, לעומת זאת, אחראי על תהליך תקין של כניסה ויציאה של מים, במבנה ומחוצה לו. הוא בוחן את תשתיות המים האזוריות, מתכנן את מערכת המים, וקובע את סוג הצנרת ואופן הניקוז שלה.

קבלן אינסטלציה מעסיק עובדים המבצעים עבורו עבודות אינסטלציה שונות. לרוב יהיה מדובר באדם בעל שנות וותק וניסיון רבות, הבקי בביצוע של עבודות מורכבות, כמו הרכבה של מערכות אינסטלציה חדשות, עבודות תשתית, ועוד.

 

שירותי האינסטלציה הנפוצים

תקלת האינסטלציה הנפוצה ביותר היא סתימה, המתרחשת בדרך כלל כאשר חומר מסוים (כמו בד, שיערות, או חומר שומני כלשהו) נכנסים אל הצנרת וסותמים אותה. בנוסף, אנשי מקצוע בתחום מטפלים בבעיה של לחץ מים נמוך, המתרחשת לרוב כאשר מערכת המים אינה מתפקדת כראוי והזרם חלש.

קיימת גם בעיה הפוכה של נזילות וטפטופים. בעיה זו נחשבת לבעיה קטנה אך מטרידה, והיא מתרחשת לרוב בגלל עומס שקיים בצנרת. אנשי מקצוע בתחום גם מבצעים החלפת צנרת, במקרים שהיא ישנה מאוד ויעילותה נפגמת.

 

בחירה בקבלן אינסטלציה

בדרך כלל יהיו אלה חברות הבנייה שיספקו קבלן אינסטלציה מטעמם, אך אם בחרתם בעקבות שיקולים שונים לחפש קבלן אינסטלציה בכוחות עצמכם, תוכלו להתחיל בכך שתקבלו המלצות ממכרים וחברים. פנו אל אנשים שזה עתה סיימו לבנות, ושאלו אותם לגבי הקבלן שאיתו עבדו, ועד כמה הם היו מרוצים מעבודתו.

מומלץ לפנות במיוחד לאנשים שסיימו לבנות את ביתם לפני שנה ויותר, מאחר שזוהי תקופת מבחן טובה לביצוע איכותי ולגילוי של ליקויים בעבודות האינסטלציה. במידה ואכן התגלו בעיות – בררו האם הקבלן נתן מענה הולם ומהיר, ולא סיפק תירוצים שונים ומשונים.

 

בעל מקצוע מורשה

קבלן אינסטלציה הוא לא אינסטלטור רגיל – מלאכתו דורשת ידע מעמיק הנרכש בהכשרות הולמות, ואחזקה של ציוד עבודה וצוות עובדים מיומן ואחראי. מסיבה זו יש לעבוד רק עם קבלני אינסטלציה מורשים, המחזיקים בהכשרה רלוונטית וביטוח.

בדקו כי לקבלן יש רישום בפנקס הקבלנים, וכי הוא מחזיק באישור קבלן מורשה. אל תסתפקו באמירות והבטחות, ודרשו את האסמכתאות הרלוונטיות.

 

לסיכום

במאמר זה התוודעתם לחשיבותה של תשתית האינסטלציה בבית, עליה אמון קבלן האינסטלציה. בחרו בבעל מקצוע מיומן ומנוסה, ולא פחות חשוב מכך – בעל רישיון מורשה לעיסוק בתחום. בהצלחה!

קבלן אינסטלציה

אולי יעניין אותך גם

פקק
אינסטלציה
ביובית – כל מה שכדאי לדעת!

הביובית היא רכב אשר נועד לטפל ולאתר תקלות במערכת הביוב, והיא בין השירותים הנפוצים והשכיחים ביותר בתחום מערכות הביוב. נוכל למצוא שירותי ביובית בתל אביב

קרא עוד »