לוגו אתר
חיפוש

מתי נצטרך לנתק קודן מרכב?

הקודן ברכב כולל לוח מקשים ויחידת ניתוק אשר גורמת לשבש קו מסוים שקשור להנעת הרכב. הלוח מקשים למעשה שולח פקודה ליחידת הניתוק וזו מבטלת את השיבוש או מגשרת את הקו המנותק. ניתן למצוא קודנים בעלי ניתוק אחד וקודנים שמתנקים גם שלושה רכיבים החיוניים להנעת הרכב. במאמר זה נרחיב לגבי ניתוק הקודן, כיצד הוא נעשה ומתי יש בכך צורך.

 

בעיות בקודן

חלק מלוחות המקשים בקודן מצוידים בלחצני גומי שמתחתם יש פחם שסוגר מעגל בלוח הקודן. שחיקה של הפחם במקשים של הקודן יכול להצריך מכם ללחוץ מספר פעמים על אותו כפתור עד לקבלת תגובה. הבעיות במקשים של הקודן נפוצות בעיקר בחורף כאשר הטמפרטורות נמוכות והגומייה אינה גמישה.

 

ניתוק קודן ברכב

הקודן יכול גם להפסיק לעבוד לחלוטין. הדבר יכול להיות בגלל לוח מקשים שרוף או חוסר תקשורת עם מה שמכונה, העלוקה. במקרים שכאלה אין ברירה וחייבים להזמין ניתוק קודן לרכב מקצועי. חשוב להזמין בעל מקצוע מנוסה מכיוון שישנם  סוגי קודן שונים ומספר הניתוקים משתנה בהתאם לכל סוג.

במקרה בו הקודן התקלקל הוא אינו אפקטיבי בהגנה על הרכב ואינו מאפשר הנעה כלל. במקרה כזה יש לבטל אותו על מנת שיהיה אפשר יהיה להניע את הרכב ולהחליפו למכשיר אחר תקין. מצב נוסף המצריך ביטול קודן הוא במקרה של בעת שכחת הקוד. מדובר במצב נדיר וכאשר לא  ניתן לברר את הקוד מול החברה המתקינה ועל מנת לאפשר הנעה, יהיה צורך לבטל את הקודן.

 

ביטול קודן

ביטול קודן משאיר את הרכב חשוף מפני גניבות. לעיתים גם חברת הביטוח לא תסכים לבטח רכב ללא קודן, כך שיש לבדוק זאת לפני הניתוק. במידה וחברת הביטוח דורשת קודן ברכב יש צורך לאחר הניתוק להתקין אחד חדש. ההתקנה נדרשת בעיקר על מנת לתת שכבת הגנה לרכב מפני פורצים וגנבי רכב. העלות הכספית של ההתקנה של הקודן נמוכה לעומת הסיכון לגניבה.

 

דרישות הביטוח

חברות הביטוח עשויות לדרוש תנאי מיגון שונים עבור אותו רכב ובמקרים מסוימים גם לשנות את התנאים בעת החידוש. לכן כדאי להשוות גם דרישות מיגון לרבות התקנת קודן בנוסף למחיר הפרמיה של ביטוח המקיף והחובה. במקרה בו חברת הביטוח שינתה את דרישות המיגון, ואינה דורשת שיהיה קודן, בעל הרכב יכול להחליט לבצע ניתוק קודן לרכב.

 

סיכום ניתוק קודן

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בניתוק קודן לרכב. כפי שציינו, לרוב הניתוק נדרש כאשר הלוח מקשים תקול או מעגל חשמלי נשרף. מקרים נוספים בהם ניתן לבצע ניתוק הוא לאחר שינויים בדרישות של חברת הביטוח או על מנת לצמצם אי נוחות בעת התחלת הנסיעה. בכל מקרה של ניתוק קודן יש לעשות זאת על ידי חשמלאי רכב מקצועי ומנוסה.

ספרות

 

אולי יעניין אותך גם

אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב
בעלי מקצוע
אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב

אתחול המחשב (רי-סטארט) היא פעולה שכיחה שניתן לבצע בכל מחשב ואף במכשירים אלקטרוניים נוספים, כמו טלפונים ניידים למשל. מדובר בפעולה שימושית במיוחד שניתן לבצע בקלות

קרא עוד »
הדברת חולדות ירוקות
בעלי מקצוע
הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה

קרא עוד »
דִירָה
בעלי מקצוע
מיהו מומחה פינוי דירה?

  בעולם המהיר של היום, שבו חיים עירוניים הם הנורמה, מגורים בדירות הפכו פופולריים יותר ויותר כך גם האחריות להבטיח את שלומם וביטחונם של דיירי

קרא עוד »
מהנדס אזרחי
בעלי מקצוע
מתי תזדקקו למהנדס אזרחי?

לאחרונה אנו שומעים על מהנדסים אזרחיים מכל כיוון. מקצוע מבוקש זה הובילה להתעניינות רבה בקרב אזרחים. בחרנו שלא להישאר אדישים לעניין, ויצאנו לבדוק מיהו מהנדס

קרא עוד »