לוגו אתר
חיפוש

מתי תזדקקו למהנדס אזרחי?

לאחרונה אנו שומעים על מהנדסים אזרחיים מכל כיוון. מקצוע מבוקש זה הובילה להתעניינות רבה בקרב אזרחים. בחרנו שלא להישאר אדישים לעניין, ויצאנו לבדוק מיהו מהנדס אזרחי ומתי צריך להסתייע בשירותיו המקצועיים. הישארו כאן ותכירו באינפורמציה שהייתה חסרה לכם עד כה.

 

מה זה בכלל מהנדס אזרחי?

הפנייה אל מהנדס אזרחי (קונסטרוקטור) מתרחשת בדרך כלל כשמתחילים להרכיב פרויקט בנייה גדול. שכן, הוא אחראי לתת חותמת שמקנה אחריות על הבטיחות של המבנים שקיימים בפרויקט.

יש לו אחריות גדולה, משום שהוא אחראי על יציבות הבניין, כדי למנוע ליקויי בנייה שונים בהמשך. ראוי לציין שניתן להסתייע בשירותיו של מהנדס אזרחי בכמה מצבים שונים. בפסקאות הבאות נרחיב אודות כל מקרה לגופו, כדי שתוכלו לבדוק אם יש לכם צורך בבעל המקצוע.

מהנדס אזרחי

בעת בניית בית מאפס

בנייה של בית חדש מצריכה תכנון מעמיק שנעשה על ידי אדריכל. בשלב זה אתם צפויים לשבת עם בעל המקצוע שיבנה יחד אתכם את המבנה הנבחר, תוך היכרות עם הצרכים האישיים שלכם והקו העיצוב שמנחה אתכם. המהנדס האזרחי צפוי להגיע בשלב הבא שבו בוחנים את התכנון ההנדסי. שכן, זה הזמן הטוב ביותר לבדוק שהמבנה חזק ויציב.

חשוב לציין שהאדריכל והמהנדס האזרחי יעבדו יחד, כדי לשנות את המיקום של גרמי מדרגות, קירות ועמודים, כדי להביא בסופו של דבר לבטיחות ויציבות של המבנה. בסופו של ההליך, המהנדס צריך לאשר שהמבנה עומד בכל התקנים שקבועים לפי החוק.

רק לאחר שאישור זה יתקבל, ניתן יהיה להמשיך את הבנייה. מי מכם שצריכים את שירותיו של המהנדס בהקשר זה או אחר, צריכים להיכנס לקישור הבא וליצור קשר עם מהנדס אזרחי מומלץ: rd-eng.co.il.

 

במצב שבו רוצים להביא לשינויים בבית קיים

כניסה לבית חדש מצריכה לא פעם ריענון של המבנה הקיים. יש מי שחושבים שמדובר בהליך פשוט, שמצריך הורדה של העמוד שתקוע באמצע המטבח, אבל אין זה כך. שכן, צריך לפנות למהנדס אזרחי שיבדוק אם הסרת העמוד תוביל לחוסר יציבות של המבנה הקיים או שמא, מדובר בהליך שניתן לבצע ללא בעיה.

 

בעת צורך בליקויי בנייה

אף אחד מאתנו לא רוצה להתמודד עם ליקויי בניי שכוללים רצפה ששקעה, סדקים בקירות ולעיתים מדובר במרפסת שרועדת בזמן שעומדים עליה. במצבים שכאלה צריך לפנות למהנדס אזרחי שיבדוק את הליקוי, במטרה לבחון ממה הוא נובע, כדי שניתן יהיה לתקן אותו ולהשיב את הביטחון לדיירי המבנה.

 

מילים אחרונות לסיום

למהנדס אזרחי יש תפקיד חשוב בבחינת מבנים שונים. מי שמתכננים לבנות בית חדש, לעצב את המבנה הקיים או לסדר ליקויי בנייה שעשויים להוביל לתרחישים מסוכנים, צריכים לפנות בהקדם האפשרי לבעל מקצוע זה, שיבדוק את טיב המבנה באופן מעמיק, ימסור את ההנחיות הדרושות לטיפול במצב, כדי לבדוק שהוא בטיחותי למגורים.

מהנדס אזרחי

אולי יעניין אותך גם

אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב
בעלי מקצוע
אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב

אתחול המחשב (רי-סטארט) היא פעולה שכיחה שניתן לבצע בכל מחשב ואף במכשירים אלקטרוניים נוספים, כמו טלפונים ניידים למשל. מדובר בפעולה שימושית במיוחד שניתן לבצע בקלות

קרא עוד »
הדברת חולדות ירוקות
בעלי מקצוע
הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה

קרא עוד »
דִירָה
בעלי מקצוע
מיהו מומחה פינוי דירה?

  בעולם המהיר של היום, שבו חיים עירוניים הם הנורמה, מגורים בדירות הפכו פופולריים יותר ויותר כך גם האחריות להבטיח את שלומם וביטחונם של דיירי

קרא עוד »