לוגו אתר
חיפוש

3 סימנים לכך שכדאי שתנקו את המזגן שלכם

מזגנים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו, וכשמספרים לנו שפעם חיו בלעדיהם אנו מעט מתקשים להאמין. המזגן תמיד נמצא שם בשבילנו בחורף ובקיץ, ואנו אולי מסתכלים עליו כמובן מאליו, לפחות עד שמשהו לא עובד כראוי. באפשרותנו למנוע את רוב התקלות ע"י תחזוקה שוטפת למזגן שלנו, ובמאמר הבא ריכזנו עבורכם 3 סימנים לכך שכדאי שתנקו את המזגן שלכם. קריאה מועילה!

 

הסימן הראשון – מזגן מטפטף

מזגן מטפטף מים הוא סימן ברור שצריך לנקות אותו. אם אתם מבחינים במים מטפטפים או מתקבצים ליד פתחי האוורור של המזגן שלכם, זה יכול להצביע על סתימה באחד המעברים של מערכת הקירור, או צורך בניקוי פילטרים. בנוסף, סליל מאייד סתום או מלוכלך עלול לגרום לקפיאת הסליל, ולהוביל לנזילת מים ברגע שהוא מתחיל להפשיר. במקרה כזה אנו ממליצים להזמין איש מקצוע שיבצע הערכה לגבי הבעיה, ויעניק לכם את השירות המתאים.

מזגן נקי

הסימן השני – מזגן שלא מקרר

מזגן שעובד קשה ולא מקרר הוא סימן נוסף לכך שהגיע הזמן לנקות את מערכת המיזוג. אם אתם מבחינים שזרימת האוויר מפתחי המזגן נחלשה או שהמזגן מרגיש כאילו הוא מאוורר במקום לקרר, זהו סימן ברור שהגיע הזמן לטפל בו. בשלב הראשון תוכלו לבצע ניקוי פילטרים פשוט, אך אם זה לא יעזור מומלץ להזמין איש מקצוע שיבצע ניקוי מזגנים ויבצע בדיקה תקופתית.

 

הסימן השלישי – צריכת אנרגיה מוגברת

ממש כפי שמזגן נקי מפחית את חשבונות החשמל, אם תבחינו בעלייה פתאומית בחשבונות האנרגיה וללא סיבה ברורה – גם זה עשוי להיות סימן לכך שהמזגן שלך זקוק לניקוי. כאשר אבק, לכלוך ופסולת מצטברים על סלילי המאייד והמעבה, זה מעכב את העברת החום ומפחית את יעילות המזגן.

כתוצאה מכך, המערכת צריכה לעבוד קשה יותר ולצרוך יותר אנרגיה כדי להשיג את אפקט הקירור הרצוי. על ידי ניקוי הסלילים ורכיבים אחרים של המזגן שלכם, אתם יכולים להחזיר את היעילות שלו, להפחית את צריכת האנרגיה ולחסוך בחשבונות החודשיים שלך.

מזגן נקי

סיבות נוספות

מעבר לשלושת הסימנים שהבאנו כאן, יכולים להיות סימנים נוספים שהגיע הזמן לנקות את המזגן שלכם, למשל ריחות רעים שבוקעים מפתחי האוורור. אנו ממליצים להיות עירניים לסימנים כאלו ואחרים, ובאופן זה תוכלו להיות מוכנים ולצפות בעיות עוד לפני שהן מתחילות להשפיע על איכות החיים שלכם.

 

ניקוי מזגנים

מעבר לניקוי פילטרים שגם אתם יכולים לבצע בעצמכם בקלות, ניקוי מזגנים מקצועי הוא פעולה שמומלץ לבצע אחת לתקופה, וכדאי לעשות זאת בעזרת איש מקצוע שיודע מה הוא עושה. באופן זה תוכלו לשמור על יעילות המזגן שלכם באופן הטוב ביותר, לחסוך בחשבונות האנרגיה שלכם באופן משמעותי, והכי חשוב – לשמור על בריאותכם ועל בריאות שאר תושבי הבית.

מזגן נקי

אולי יעניין אותך גם

אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב
בעלי מקצוע
אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב

אתחול המחשב (רי-סטארט) היא פעולה שכיחה שניתן לבצע בכל מחשב ואף במכשירים אלקטרוניים נוספים, כמו טלפונים ניידים למשל. מדובר בפעולה שימושית במיוחד שניתן לבצע בקלות

קרא עוד »
הדברת חולדות ירוקות
בעלי מקצוע
הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה

קרא עוד »
דִירָה
בעלי מקצוע
מיהו מומחה פינוי דירה?

  בעולם המהיר של היום, שבו חיים עירוניים הם הנורמה, מגורים בדירות הפכו פופולריים יותר ויותר כך גם האחריות להבטיח את שלומם וביטחונם של דיירי

קרא עוד »
מהנדס אזרחי
בעלי מקצוע
מתי תזדקקו למהנדס אזרחי?

לאחרונה אנו שומעים על מהנדסים אזרחיים מכל כיוון. מקצוע מבוקש זה הובילה להתעניינות רבה בקרב אזרחים. בחרנו שלא להישאר אדישים לעניין, ויצאנו לבדוק מיהו מהנדס

קרא עוד »