לוגו אתר
חיפוש

קיבלתי דוח עם ניקוד – מה עלי לעשות?

קבלת דו"ח היא אירוע מתסכל. כל בני האדם עושים טעויות, כך שלמעשה כולנו יכולים להיתפס על הכביש ולקבל דו"ח. הדו"חות גוררים איתם את נטל הנקודות. שיטת הניקוד היא שיטה שמפעילה המדינה על מנת להטיל מגבלות על נהגים בעלי דפוס עברייני על הכביש. קיבלתם במקרה דו"ח עם נקודות? הנה כל מה שעליכם לעשות.

 

מה אומר הניקוד?

במדינת ישראל נהוגה שיטת הניקוד. הרעיון של שיטה זו היא לאתר נהגים בעלי דפוס עברייני על הכביש או נהגים שפשוט נוטים לבצע יותר עבירות על הכביש. דרך איתור נהגים אלו, המדינה יכולה לשפר אותם, באמצעות שליחה לקורסים ייעודיים, בדיקות שונות או מבחנים חדשים.

בנוסף, שיטת הניקוד מאפשרת למדינה להגן על האזרחים מפני מי שצפויים לבצע עבירות בכביש, שכן צבירת ניקוד מסוים יכולה לעלות לצובר הניקוד בפסילת רישיונו לזמן מסוים. את הנקודות ניתן לצבור באמצעות עבירות תנועה מסוימות, שגוררות לנהג שביצע את העבירה כמות מסוימת של נקודות. עוד על שיטת הניקוד, העבירות השונות והמגבלות השונות, ניתן לקרוא באתר של עו"ד יערית אוליאל.

 

לשלם את הקנס באופן מידי?

במידה וקיבלתם דו"ח תעבורה מסוים, אל תמהרו לשלם את הקנס המצורף לו באופן מידי. דו"חות תעבורה מסוימים, על עבירות תנועה ספציפיות, גוררות איתם גם קבלה של ניקוד. תשלום הקנס למעשה יהיה הודאה של הנהג בדבר העבירה שביצע, כך שהוא יקבל את הניקוד ולא יוכל לערער.

למשל, נהג שיש לו 28 נקודות, ביצע עבירת תנועה מסוימת, שגוררת איתה קבלה של 8 נקודות. במידה ואותו הנהג יחליט לשלם את הקנס באופן מידי, יתווספו לו הנקודות, כך שכמות הנקודות שלו תהיה 36. 36 נקודות גוררות פסילת רישיון, ולנהג לא תהיה אפשרות לערער על כך.

 

האם ניתן לבטל את הדו"ח?

התשובה לשאלה הזאת היא כן. במידה ולא תשלמו את הקנס, תוכלו לדרוש לעמוד בפני בית המשפט בגין העבירה אותה ביצעתם. במידה ותוכיחו כי לא ביצעתם את העבירה ונעשה לכם עוול, הדו"ח יבוטל.

לא חייב להוכיח שהעבירה לא בוצעה. ניתן להראות גם כי אכן בוצעה עבירה, אך עבירה שונה, המצריכה אישום בסעיף שאינו גורר קבלת נקודות. גם קבלת נקודות באופן חלקי עדיפה על קבלת כל הנקודות.

 

כיצד ניתן לבדוק כמה ניקוד מקנה כל עבירה?

לפני שאתם ניגשים לביטול הדו"ח, או לפני שאתם מחליטים לשלם את הקנס, מוטב שתבררו כמה ניקוד מקנה כל עבירת תעבורה, על מנת שתחליטו בצורה המושכלת ביותר כיצד להתנהל. ניתן לבדוק זאת באתר משרד התחבורה.

 

איך לבדוק כמה נקודות יש לי?

עוד דבר שחשוב לבדוק לפני שמחליטים לבטל דו"ח או לשלם קנס, הוא כמה נקודות יש לכם. בדיקת כמות הנקודות שלכם לפני פעולות אלו, תסייע לכם גם בדרך ההתנהלות שלכם. בדקו על כך באתר משרד התחבורה, בטלפון או בסניפים.

דווח עם ניקוד

אולי יעניין אותך גם

סלסלת פיקניק מלאה בטוב
כללי
5 מתנות בעיצוב אישי לפסח

חג פסח מגיע ואנחנו מתכוננים לקראת זה. שזה יהיה לעשות את הניקיון לבית, ללכת לקניות בסופרמרקט או להבין איפה אנחנו עוברים כל ארוחה – זה

קרא עוד »
יועץ כיבוי אש
כללי
מה תפקידו של יועץ כיבוי אש?

בטיחות אש היא היבט בסיסי בתכנון ותחזוקה של מבנים, מאחר והיא נועדה לספק הגנה על חיי אדם ורכוש. בסביבות מורכבות, כגון מבנים מסחריים, מתקנים תעשייתיים

קרא עוד »
גרניט
כללי
השימושים בגרניט

גרניט הוא סלע מותמר קשה מאוד המורכב בעיקר מקוורץ, פלדספר ומיקה. הוא נחצב במחצבות ומעובד ללוחות וקוביות המשמשים בבנייה, פיסול ועיצוב פנים. גרניט הוא אחד

קרא עוד »