לוגו אתר
חיפוש

שומרים על החיים שלנו: 6 כללים לעבודה בגובה

 

אתם ידעתם שעבודה בגובה מתחילה כבר מ-2 מטרים מעל גובה פני הקרקע, לפי תקנות הבטיחות של מדינת ישראל? עבודה בגובה היא חלק הכרחי מעבודות רבות, אך היא כרוכה גם בסיכונים משמעותיים. נפילות מגובה הן אחד הגורמים המובילים לפציעות קשות ומוות במגזרי הבנייה והתעשייה.

למרות תקנות והנחיות הבטיחות, עדיין מתרחשות בכל שנה מאות תאונות עבודה, וחיוני שעובדים ומעסיקים ינקטו את אמצעי הזהירות הנדרשים על מנת להבטיח את בטיחות עובדיהם. בטקסט שלפניכם תוכלו למצוא 6 כללים לעבודה בטוחה בגובה. בנוסף, נסקור את כלל הציוד ההכרחי לעבודה בטוחה בגובה.

ציוד לעבודה בגובה

איזה ציוד צריך לעבודה בגובה

לפני שמתחילים עבודה בגובה, חשוב מאוד שלעובד יש ציוד לעבודה בגובה במצב תקין. עובד שעובד בגובה עשוי להזדקק לציוד להגנה מפני נפילה, כגון רתמות, קווי בטיחות, כבלים ושאקלים למניעת נפילות. בנוסף לעבודה בגובה באופן יציב ובטוח מומלץ לבדוק את הפיגומים או במות מוגבהות אחרות לפני כל עלייה.

בנוסף, כמו כל עובד, גם עובד בגובה צריך להחזיק ציוד מגן אישי כגון קסדה, משקפי מגן ומגפי עבודה כדי להגן על העובד מפני נפילה של חפצים וסכנות אחרות. בטיחות בעבודה דורשת גם שימוש מכשירי תקשורת, כגון מכשירי רדיו או טלפונים. חשוב להקפיד על תקינות ציוד התקשורת כדי שהעובד בגובה יוכל לשמור על קשר עם עובדים אחרים ולהזעיק עזרה במקרה חירום.

 

6 כללים לעבודה בגובה

עבודה בגובה היא הכרחית, במיוחד בישראל המודרנית בה עתודות הקרקע נגמרות והבנייה עולה למעלה במקום להתפרס לצדדים. כשעובדים בגובה, יש 6 כללים שחשוב להקפיד עליהם בעת העבודה:

  1. השתמשו תמיד בציוד מתאים להגנה מפני נפילה, כגון רתמות וקווי בטיחות, בעת עבודה בגובה.
  2. השתמשו בפיגומים, בסולמות או בציוד אחר במצב תקין ווודאו שהציוד עומד בתקני בטיחות.
  3. לפני העלייה, בדקו באופן קבוע את הציוד והמשטחים לאיתור סכנות אפשריות, כגון פסולת שמסתובבת באתר או קרקע לא יציבה.
  4. הכירו את התוכנית למצבי חירום, כגון הפסקות חשמל או מצבי חירום רפואיים.
  5. המנעו מעבודה לבד כשאפשר, ותמיד הקפידו על כל שיהיה אדם נוסף שישמש כצופה על מצבכם.
  6. עקבו אחר הוראות הבטיחות של המוסד לבטיחות וגהות, וכל תקנות אחרות הספציפיות לתחום התעשייה שלכם, כדי להבטיח ששיטות העבודה שלכם בטוחות.

 

סיכום

לסיכום, חשוב לציין שהציוד הספציפי הנדרש עשוי להשתנות בהתאם לסוג העבודה המתבצעת ולתקנות הספציפיות הקיימות. עבודה בגובה היא עניין שיש להתייחס אליו בכובד ראש. זכרו שלכל אחד מהעובדים מחכה משפחה בבית. חשוב לעבוד יחד כדי להבטיח שכולם יחזרו אליהן הביתה בשלום בסוף היום.

בטיחות בעבודה אינה נושא הנתון למשא ומתן, והיא צריכה לעמוד בראש סדר העדיפויות שלכם. אנחנו מזמינים אתכם להשתמש אך ורק בציוד תקין, להקפיד על השימוש בו ולא להעלים עין.

איש תחזוקה

אולי יעניין אותך גם

אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב
בעלי מקצוע
אבחון ותיקון בעיות אתחול המחשב

אתחול המחשב (רי-סטארט) היא פעולה שכיחה שניתן לבצע בכל מחשב ואף במכשירים אלקטרוניים נוספים, כמו טלפונים ניידים למשל. מדובר בפעולה שימושית במיוחד שניתן לבצע בקלות

קרא עוד »
הדברת חולדות ירוקות
בעלי מקצוע
הדברת חולדות ירוקה

מזג האוויר הישראלי הוא כר פורה להופעה של מזיקים ומכרסמים שונים. אחת החיות הכי נפוצות שחודרות אל הבתים שלנו באופן בלתי רצוי זו החולדה. החולדה

קרא עוד »
דִירָה
בעלי מקצוע
מיהו מומחה פינוי דירה?

  בעולם המהיר של היום, שבו חיים עירוניים הם הנורמה, מגורים בדירות הפכו פופולריים יותר ויותר כך גם האחריות להבטיח את שלומם וביטחונם של דיירי

קרא עוד »
מהנדס אזרחי
בעלי מקצוע
מתי תזדקקו למהנדס אזרחי?

לאחרונה אנו שומעים על מהנדסים אזרחיים מכל כיוון. מקצוע מבוקש זה הובילה להתעניינות רבה בקרב אזרחים. בחרנו שלא להישאר אדישים לעניין, ויצאנו לבדוק מיהו מהנדס

קרא עוד »