לוגו אתר
חיפוש

תביעה קטנה בעקבות אובדן כושר עבודה

תביעת אובדן כושר עבודה יכולה להיות תביעה קטנה במוסד לביטוח לאומי או לכלול גם תביעת אובדן כושר עבודה של הביטוח הפנסיוני או הביטוח הפרטי. האם מומלץ להגיש תביעה קטנה בעקבות אובדן כושר עבודה – על כך במאמר הבא.

 

מה ההבדל בין תביעה קטנה לתביעה גדולה בעקבות אובדן כושר עבודה?

ישנו הבדל משמעותי בין הגשת תביעה קטנה לתביעה גדולה כאשר עוסקים באובדן כושר עבודה. ההבדל קשור בשאלה האם עורך דין בקיא בנושאי אובדן כושר עבודה או אינו בקיא. כלומר, האם לעורך הדין משרד חזק שמייצג את התובע בביטוחים פרטיים או פנסיוניים על אובדן כושר עבודה בנוסף לייצוג בביטוח לאומי ויכול להתמודד עם הגופים השונים או שמדובר על משרד קטן שמייצג את הלקוחות רק בוועדות הרפואיות של הביטוח הלאומי. ככל שלמשרד עורכי הדין יהיה יותר ניסיון ויותר תיקים, כך גם התוצאות יהיו טובות יותר והוא יוכל לסייע לתובעים להשיג פיצויים ממקורות שונים על פי המגיע להם.

 

כיצד מוגדר אובדן כושר עבודה בפוליסת הביטוח?

בעוד שהביטוח הלאומי מגדיר את ההליכים בפשטות של הגשת התביעה, התנאים וקביעת הנכות בהתאם למסמכים רפואיים וועדה רפואית, חברות הביטוח הפרטיות מחייבות הוכחה שהתובע לא מסוגל לעבוד במקצוע אחר התואם לכישוריו. כלומר, אם מסוגלים לעבוד לא מקבלים פיצוי. בנוסף, חברות הביטוח הפרטיות מערימות קשיים על התובעים.

לא תמיד קוראים את האותיות הקטנות כשעושים ביטוח אובדן כושר עבודה ולכן לא שמים לב למכשולים השונים. לפיכך, לפני שחושבים להגיש לביטוח הפרטי תביעה חשוב מאוד להתייעץ עם עורך דין אובדן כושר עבודה בקיא שמכיר את ההתנהלות מול חברות הביטוח ומסוגל לנהל איתן משא ומתן בנוגע לפיצוי.

 

החשיבות של רצף ההכנסה

כאמור אובדן כושר עבודה פוגע בכושר ההשתכרות. בתחילה המעביד משלם דמי מחלה על 12 הימים הראשונים ולאחר מכן ניתן לקבל לאורך 3 חודשים דמי פגיעה מהביטוח הלאומי של 75% מהשכר המשוקלל במשך השנה שלפני הפגיעה,. אך מה עושים אחר כך? למי שאין ביטוח פרטי יש אפשרות להגיש תביעה על נכות כללית לביטוח הלאומי ולקבל קצבה חודשית במידה ונקבעה לו דרגת נכות של 60% ומעלה ולאחר שעבר וועדות רפואיות.

למי שיש ביטוח פנסיוני ו-75% נכות יוכל לקבל קצבה מביטוח זה. למי שיש ביטוח פרטי של אובדן כושר עבודה יוכל להמשיך ולקבל קצבה. רצף ההכנסה משמעותי במיוחד שישנם ילדים ומשפחה לפרנס, לשלם חובות, משכנתא ועוד.

 

עיכוב התשלומים מצד חברת הביטוח

לסיכום, תביעה של ביטוח פרטי לאובדן כושר עבודה אותה מגישים לבד לא רק שיכולה לשאת בתוצאות נמוכות ובחתימה על הסכמים שבהם לא תוכלו להגיש תביעות נוספות, אלא גם בעיכוב התשלומים שמגיעים לכם. עורך דין אובדן כושר עבודה הוא הכתובת לכל המהמורות של חברות הביטוח הפרטיות ולכן הוא הכרחי.

אובדן כושר עבודה

אולי יעניין אותך גם

סלסלת פיקניק מלאה בטוב
כללי
5 מתנות בעיצוב אישי לפסח

חג פסח מגיע ואנחנו מתכוננים לקראת זה. שזה יהיה לעשות את הניקיון לבית, ללכת לקניות בסופרמרקט או להבין איפה אנחנו עוברים כל ארוחה – זה

קרא עוד »
בית חכם
כללי
בית חכם – מה זה אומר?

הבית החכם הפך להיות סטנדרט בסיסי בבתי אב רבים, אך יש מי שטרם הכירו בעניין המתקדם מקרוב. אנחנו כאן כדי לעשות סדר בנושא ולהציג את

קרא עוד »